مشاور اسد: جهان جدیدی به دور از سلطه طلبی درحال شکل گیری است

مشاور اسد: جهان جدیدی به دور از سلطه طلبی درحال شکل گیری است
شنبه 25 آذر 1396 - 23:20

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: جهان جدیدی براساس همکاری علمی میان کشورها فارغ از تسلط و جنگ در حال شکل گیری است.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، «بثینه شعبان» امروز در کارگاه همفکری با عنوان 'رابطه با شرق ... چین' افزود: ما اکنون در یک پیچ تاریخی قرارداریم که واقعیت های مختلفی درآن آشکار شده است.
وی ادامه داد: جهان جدیدی براساس همکاری علمی و فناوری میان کشورها در حال شکل گرفتن است که ارتباطی با جنگ و سلطه طلبی ندارد و ما وظیفه انتقال و گسترش فرهنگ شرقی و حرکت دادن جوامع به این سو را برعهده داریم.
شعبان گفت که آنچه آمریکا در خاورمیانه انجام می دهد دلیل روشنی بر تسلط استعماری است و باید جوامع عربی را به تجدیدنظر در روابط خود وادار کند.
به گزارش ایرنا به نقل از سانا، سفیر چین نیز در این نشست گفت: منافع پکن در توجه به خاورمیانه است بویژه اینکه 60 درصد واردات نفت و گاز ما از این منطقه انجام می شود.
چی چیان جین ادامه داد: آمریکا با تمام امکانات اقتصادی و راهبردی خود تلاش می کند از پیشرفت و توسعه جهانی چین جلوگیری کند.
وی یادآور شد: طرح مشارکت که چین آن را ارائه کرده است به این کشور این امکان را می دهد که به بزرگترین عرصه همکاری جهانی و تولیدی و مقابله با چالش های مختلف و به فعال ترین قدرت تبدیل شود.
چیان جین افزود:حوادث خاورمیانه و از بین رفتن امنیت در برخی کشورها بویژه سوریه که بخش مهمی از طرح 'مشارکت' را تشکیل می دهدف سبب نمی شود که چین این منطقه را فراموش کند.
وی اظهار امیدواری کرد که دولت سوریه، محیطی امن و باثبات برای بازرگانی شفاف و عادلانه فراهم کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها