آخرین وضعیت آب و هوای کشور

آخرین وضعیت آب و هوای کشور
يکشنبه 26 آذر 1396 - 12:35

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه (۲۸ آذر) در بیشتر مناطق کشورجو پایدار است و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

العالم - گوناگون

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: افزایش دما دراستان‌های ساحلی دریای خزر قابل توجه است و دربرخی مناطق سواحل غربی خزر و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه است.

وی در ادامه گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی مستقر در جنوب کشورامروز نیز درهرمزگان، جنوب بوشهر، برخی نقاط فارس، برخی مناطق غرب و جنوب کرمان وغرب سیستان وبلوچستان سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید خواهد شد و بارش‌ها درآب‌های ساحلی بوشهر وهرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت.این سامانه فردا (۲۷ آذر) در مناطقی از استان هرمزگان سبب بارش پراکنده و وزش باد و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا خلیج فارس وتنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در سه روز آینده به سبب تداوم پایداری هوا درشهرهای صنعتی و پرجمعیت شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشورشامل تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۱ درجه سانتیگراد و سه شنبه (۲۸ آذر) صاف و غبارآلود  پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در گرمترین زمان به ۱۴ و سردترین زمان به ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها