آخرین وضعیت تعطیلی مدارس استانهای کشور دوشنبه 27 آذر

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس استانهای کشور دوشنبه 27 آذر
يکشنبه 26 آذر 1396 - 16:11

تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی استان تهران جز سه شهرستان در روز دوشنبه و افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 19 در جلسه امشب کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران تصویب شد.

العالم - ایران 

 کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان تهران عصر امروز به ریاست معاون امور عمرانی استاندار تهران تشکیل شد.

در پی استمرار وضعیت آلودگی هوای تهران طی روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه و از طرفی با توجه قرارگیری وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و همچنین براساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایداری و سکون نسبی هوا برای روزهای آینده، جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا به‌منظور اتخاذ تمهیدات لازم سلامتی و بهداشتی برای شهروندان پایتخت با حضور اعضا تشکیل شد.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در این نشست، میزان ذرات معلق در تهران امروز به عدد ١٥٢ رسیده است.

افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 19

معاون امور عمرانی استاندار تهران در این نشست اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، علاوه بر مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مقاطع ابتدایی استان تهران، مقطع متوسطه اول و دوم نیز به غیر از شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه فردا تعطیل است.

حسن کریمی با بیان اینکه همچنان افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 19 ادامه دارد، گفت: فروش مجوز آرم طرح ترافیک روزانه ممنوع است.

وی تصریح کرد: با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، بازی پرسپولیس- نفت آبادان لغو شد و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل از فردا بطور موقت اجرا خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: فروش طرح ترافیک روزانه در تهران تا آخر هفته ممنوع شده است و با تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز ممنوع خواهد بود.

موافقت با مرخصی مادران شاغل در دستگاه‌ها 

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا نیز در این نشست در خصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اساس مصوبات امروز جلسه کارگروه، مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران غیر از شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل برای فردا و ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران تا روز چهارشنبه از دیگر مصوبات جلسه بود، افزود: توقف فعالیت معادن شن و ماسه، آسفالت و سیمان در کل استان تهران و محدودیت فعالیت‌های عمرانی نیز تا روز چهارشنبه اجرا می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه اورژانس تهران آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان را خواهد داشت، تصریح کرد: برگزاری کلیه مسابقات ورزشی در فضای باز فردا ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تردد کامیون ها در سطح شهر تا چهارشنبه ممنوع است، اظهار داشت:برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز همچنان در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مصوب شد با مرخصی مادران شاغل در دستگاه‌ها موافقت شود، گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

براساس اعلام هواشناسی آلودگی در شهرهای بزرگ به علت پایداری هوا تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد. در روزهای اخیر کلانشهرهای مرکز کشور به علت سکون هوا با آلودگی روبرو شده و حجم آلاینده ها روز به روز در حال افزایش است. 

امروز یکشنبه هوای تهران با افزایش شاخص های آلودگی هوا آلوده برای گروههای حساس است اما پیش بینی می شود شاخص برای تمامی شهروندان ناسالم شود. در حال حاضر شاخص ذرات معلق 2.5 میکرون در شهر تهران روی عدد 143 قرار دارد. 

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میزان ذرات معلق آلوده کننده هوا در لواسانات به 158 رسیده و هوای این شهر برای تمامی شهروندان آلوده است. 

هوای تبریز برای دومین روز در شرایط قرمز قرار دارد. شاخص آلودگی در تبریز به 169 رسیده است و همین موضوع باعث شده تا تمامی مدارس تبریز برای دومین روز متوالی تعطیل باشند. 

هوای شهر مشهد امروز یکشنبه با افزایش یکباره شاخص ها برای تمامی شهروندان این شهر آلوده شده است. شاخص آلودگی مشهد 154 است و پیش بینی می شود این شاخص فردا افزایش یابد. 

براساس اعلام مرکز پایش محیط زیست، هوای شهر بزرگ در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد. شاخص آلودگی قزوین 136،ساوه 149،لرستان 123، کرمانشاه 125،زابل 106 و یزد 102 است. شهرهای غربی به علت ورود گرد و غبار آلوده شده اند. 

در همین حال شاخص آلودگی اصفهان و ارومیه که در روزهای گذشته هوای ناسالم داشتند هنوز اعلام نشده است اما این شهرها تنها در مقابل نامشان دارای هوای ناسالم درج شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها