آیت‌الله نوری‌همدانی:

تنها محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین کافی نیست/ برابر صهیونیست‌ها و ترامپ نباید ضعف نشان داد

تنها محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین کافی نیست/ برابر صهیونیست‌ها و ترامپ نباید ضعف نشان داد
يکشنبه 26 آذر 1396 - 16:53

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه در برابر صهیونیست‌ها و ترامپ نباید ضعف نشان داد، گفت: تنها محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین کافی نیست.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی اظهار کرد: در قرآن هیچ قشری به اندازه یهود مذمت نشده و خداوند انتقادهای شدید از یهود ذکر کرده تا مسلمانان این قشر را بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: این قوم پیمان‌شکنی مستمر داشته و آیات خدا را قبول نکردند و گوساله‌پرست شدند و دل‌های پر از قساوت دارند، بنابراین خداوند در چند آیه ذلت را برای آنها قرار داده و مورد لعنت و غضب خدا هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن ذلت و ضعف را برای یهودیان و صهیونیست‌ها ذکر کرده تا آنها مسلمانان را بشناسند، گفت: باید آیات قرآن را برای شناخت صهیونیست‌ها مطالعه کنیم و همچنین به تاریخ پیامبر آگاه بود تا نقشه‌های یهود و صهیونیست‌ها نمایان شود، زیرا توطئه‌های آنها فراوان است، بنابراین مسلمانان باید آگاه باشند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان کشورها را به قطعات کوچک تبدیل کردند تا بلعیدن آن آسان باشد؛ کویت، امارات و بحرین را به کسی سپردند و برای هر یک دست‌نشانده از سوی خود قرار دادند و سپس بین آنها اختلاف ایجاد کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه تاریخ یهود مشکل‌آفرین است، گفت: با کشتار زنان و کودکان فلسطین را اشغال کردند تا پایگاهی برای دشمنان اسلام مانند آمریکا و انگلستان باشد و سعی می‌کنند مسلمانان را با مسائل درجه دو و سه سرگرم کنند تا به کار خود بپردازند به همین دلیل داعش را با همدستی آمریکا به وجود آوردند ولی مسلمانان باید از ابتدا در برابر آنها بایستند و وحدت و اتحاد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر شکست بخوریم مغلوب ملتی ضعیف، ذلیل و دست‌نشانده دشمنان می‌شویم که این امر برای ما سنگین است. قدس برای همه مسلمانان است، بنابراین نباید بگذاریم به اشغال صهیونیست‌ها درآید زیرا قرآن آنها را ذلیل معرفی کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تنها محکوم کردن در الفاظ و عبارت چنین اتفاقی کافی نیست و تمام نمی‌شود، گفت: سران کشورهای اسلامی در ترکیه جمع شدند و صحبت کردند، البته جز جمع شدن و صحبت کردن کاری از آنها برنمی‌آید.

وی ادامه داد:‌ مسلمانان نباید مغلوب دشمنان باشند بلکه لازم است متحد شوند و به ریشه‌کنی آنها بپردازند تا زمانی که در منطقه هستند مردم آسایش و عزت ندارند زیرا با دشمنان رژیم آل سعود، آمریکا و بحرین سازش می‌کنند و نقشه‌های فراوانی علیه ما دارند و خادم حرمین شریفین با پول نفت و گاز داعش را به وجود می‌آورد، بنابراین راهی جز جهاد نداریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه انسان‌ها بر اساس امور دنیایی خود در قیامت محشور می‌شوند گفت: جهادگر دارای مقام عالی است. هر ملتی که جهاد را با زیر پا بگذارد خداوند آنها را گرفتار فقر می‌کند و دین آنها را از بین می‌برد.

وی عنوان کرد:‌ در زمینه جنگ تحمیلی دولت‌های مختلف به صدام کمک می‌کردند ولی جهاد توانست انقلاب را حفظ کند.

این مرجع تقلید ضمن توصیه به مطالعه کتاب‌های شهدا گفت: قبور و تربت شهدا و خانواده شهدا پیام دارد زیرا آنها کار حسینی کردند ولی شما باید کار زینبی کنید و جهاد را به این شکل نگاه دارید.

وی خاطرنشان کرد: اگر عزت و عظمت می‌خواهیم راهی جز جهاد وجود ندارد بنابراین در برابر صهیونیست‌ها و ترامپ نباید  ضعف نشان داد.  فلسطین و قدس به دنیای اسلام مربوط است نباید اجازه دهید کسی آنها را از شما بگیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها