ابوبکر البغدادی کجاست؟

ابوبکر البغدادی کجاست؟
دوشنبه 27 آذر 1396 - 12:41

روزنامه ترکی ینی شفق محل حضور ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را فاش کرد.

العالم ـ سوریه

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ترکی «ینی شفق» فاش کرد که نظامیان آمریکایی ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی «داعش» را گرفتار کرده اند و او اکنون در پایگاه نظامی آمریکا در سوریه قرار دارد.

منبع این نشریه گفته است که سرکرده داعشی ها را در عراق گرفته اند و بعد به پایگاه آمریکایی در شهر رأس العین در شمال — شرق سوریه منتقل کرده اند. نظامیان آمریکایی هفت فرمانده گروه تروریستی داعش را نیز بازداشت کردند که  شهروندان عراق بودند.

ابوبکر البغدادی با نام اصلیِ ابراهیم عواد ابراهیم البدری رهبر تشکیلات تروریستی سلفی با نام داعش است و مناطقی در عراق، سوریه، لیبی و افغانستان را در کنترل خود داشت.

وی پیشتر با نام‌های دکتر ابراهیم و ابودعاء شناخته می‌شد و امروزه هم با نام ابوبکر بغدادی شناخته می‌شود. او در سال‌های اخیر رهبری سازمانی تروریستی را بر عهده داشته‌است که متهم به قتل چندین هزار نفر است. آمریکا در ازای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ او شود، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌ است.

وی در گذشته از اعضای القاعدهٔ عراق بود. داعش اقدامات مسلحانه گسترده‌ای در عراق و سوریه انجام داده که حمله به شهر سامرا برای تصرف این شهر و همین‌طور حمله به شهر موصل از آن جمله‌اند. سرکرده گروه داعش هنگام خطاب قرار دادن فرماندهان نقاب می‌زند که باعث لقب «شیخ نامرئی» برای او شده‌است. نام وی در لیست ده رهبر خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی ذکر شده‌است. تاکنون گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد مرگ وی منتشر شده‌است، اگرچه هیچ‌کدام توسط منابع معتبر و مستقل تایید نشده‌است.

پربیننده ترین خبرها