بشار اسد: از هر نقشی از سوی سازمان ملل استقبال می کنیم؛ مشروط به اینکه مرتبط با حاکمیت سوریه باشد

بشار اسد: از هر نقشی از سوی سازمان ملل استقبال می کنیم؛ مشروط به اینکه مرتبط با حاکمیت سوریه باشد
دوشنبه 27 آذر 1396 - 16:17

رئیس‌جمهور سوریه گفت: نگران نقش سازمان ملل نیستیم و میتوانیم بگوییم که از هر نقشی از سوی سازمان ملل استقبال میکنیم، مشروط به اینکه مرتبط با حاکمیت سوریه باشد. هر چیزی که این حاکمیت را نقض کند، قابل پذیرش نیست

العالم _ سوریه

 «دیمیتری روگزین» معاون نخست وزیر روسیه در رأس یک هیئت دولتی و اقتصادی این کشور در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

در این دیدار، روابط محکم و پایدار روسیه و سوریه و راههای افزایش همکاری اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی از جمله نفت، گاز، برق و پتروشیمی و حمل و نقل و بازرگانی بحث و بررسی شد.

بشار اسد تأکید کرد، پیروزیهای متوالی که در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه محقق میشود، شرایط مناسب را برای تسریع روند بازسازی سوریه فراهم میکند و این مسئله به نوبه خود میتواند افقهای اقتصادی گسترده و فرصتهای بیشتری را برای همکاری میان سوریه و روسیه فراهم کند.

خبرگزاری سانا به نقل از رئیس جمهور سوریه گزارش داد که با توجه به روابط تاریخی میان ملت و دولتهای سوریه و روسیه و مواضع روشن مسکو در قبال سوریه و ملت آن، طبیعی است که روسیه در زمینه های مختلف، شریک مهمی در بازسازی سوریه باشد.

اسد پس از این دیدار و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات پارلمانی آتی و نقش سازمان ملل در آن گفت: «زمانی که گفته شد در کنفرانس سوچی قانون اساسی سوریه بررسی خواهد شد، این موضوع هم طرح شد. [اما سوال اینجاست که] آیا قانون اساسی کنونی مناسب است؟ آیا ما نیازمند اصلاحات هستیم؟ آیا سوریه به یک قانون اساسی جدید نیاز دارد؟ به هر حال، زمانی که اصلاحاتی در قانون اساسی صورت گیرد، طبیعی است که انتخابات هم باید مبنی بر قانون اساسی باشد؛ زیرا موضوع انتخابات و چگونگی انتخاب نهادهای قانون گذار، از جمله مواضع مهم در هر قانون اساسی است».

وی درباره نقش سازمان ملل هم تأکید کرد: «موضوع نظارت بین المللی و به ویژه نقش سازمان ملل در گفتگو با ما از سوی طرفهای مختلف طرح شده است. گفتیم که سوریه یک عضو سازمان ملل است و زمانی که سازمان ملل می آید تا نقشی در انتخابات داشته باشد، باید بر مبنای منشور سازمان ملل باشد؛ [منشوری که] مبنایش حاکمیت سوریه و تصمیمات ملت آن است. لذا ما نگران نقش سازمان ملل نیستیم و میتوانیم بگوییم که از هر نقشی از سوی سازمان ملل استقبال میکنیم، مشروط به اینکه مرتبط با حاکمیت سوریه باشد. هر چیزی که این حاکمیت را نقض کند، قابل پذیرش نیست».

فارس

پربیننده ترین خبرها