نقشه سعودی ها برای به آتش کشیدن یمن

نقشه سعودی ها برای به آتش کشیدن یمن
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 17:53

عضو شوراي سياسي حوثي ها تأکيد کرد، بيانيه اين گروه مبني بر متهم کردن رياض براي به آتش کشيدن استان "حجه" يمن، برخاسته از مسئوليت پذيري ملي، ديني و اسلامي حوثي ها است.

"یوسف الفیشی" شامکاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، با اشاره به ادامه عملیات نظامی آمریکا در یمن به بهانه مبارزه با القاعده، اظهار داشت: هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی مردان، زنان و کودکان یمنی را می کشند و منازل شهروندان را ویران می کنند.

وی افزود: اگر در یمن افرادی تحت عنوان مجرم، مفسد، قاتل، و قانون شکن وجود داشته باشند، خود یمنی ها مسئول محاکمه و مجازات آنها هستند؛ نه اینکه افرادی از خارج بیایند و حاکمیت یمن و حریم آبی، هوایی و خاکی این کشور را نقض کنند.

الفیشی با اشاره به بیانه حوثی ها مبنی بر اینکه ریاض خود را برای سوزاندن استان "حجه" یمن آماده می کند، خاطرنشان کرد: این بیانیه حوثی ها برخاسته از احساس مسئولیت دینی، اسلامی و ملی، و برای مقابله با دخالتهای خارجی در امور داخلی یمن است.

الفیشی خاطرنشان کرد: یمن از بحران های مزدوری، دخالتهای خارجی و سلطه بیگانه در بحران حضور اشغالگران گرفتار شده است .. برخی افراد در مقابل دستیابی به پست وزارتی درحال پوشش دادن به طرح آمریکایی – سعودی در یمن هستند، و یمنی ها را به مقابله با یک دشمن وهمی تشویق می کنند.

الفیشی ادامه داد: عربستان سعودی بازیچه دست آمریکا است و از شیوخ برخی عشایر استان حجه حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، و سلاح های کشنده و ویرانگر در اختیار آنها قرار می دهد تا این استان به دست خود ساکنان آن نابود و ویران شود.

الفیشی خاطرنشان کرد: اگر عربستان سعودی به دنبال امنیت و ثبات یمن بود از برخی گروه های این کشور حمایت مالی و تسلیحاتی نمی کرد و در مقابل برخی گروه ها جبهه نمی گرفت و با آنها نمی جنگید؛ بلکه از طرح هایی حمایت می کرد که موجب رشد و توسعه یمن می شد، و در این کشور بیمارستان می ساخت.

 

AM - 06 - 17:25



پربیننده ترین خبرها