مرکل: احترام منطقه کردستان به تصمیم دادگاه عراق اقدامی مثبت است

مرکل: احترام منطقه کردستان به تصمیم دادگاه عراق اقدامی مثبت است
سه شنبه 28 آذر 1396 - 10:31

صدراعظم آلمان در جریان دیدار با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از تصمیم دولت این منطقه مبنی بر احترام به رای دادگاه عراقی و تلاش برای مذاکره با دولت این کشور استقبال کرد.

العالم - عراق

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در جریان دیدار با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق  از تصمیم دولت کردستان مبنی بر احترام به رای دادگاه عراقی و فراخواندن دولت عراق به گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز برای حل بحران استقبال کرد.

وی در این مورد به بارزانی گفت: «تصمیم منطقه کردستان در راستای احترام به رای دادگاه در زمینه استقلال این منطقه و استقبال از گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز با دولت عراق، اقدامی مثبت از جانب دولت کردستان است.»

صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که از حقوق منطقه کردستان در چار چوب قانون‌اساسی عراق حمایت می‌کند. وی ابراز امیدواری کرد که تمامی اقدامات لازم صورت گیرد تا مذاکرات میان اربیل و بغداد به منظور حل مسایل موجود با عراق اجرایی شود و آلمان هم شرایط را زیر نظر دارد.

بارزانی هم به مرکل گفت که دولت کردستان همواره خواستار مذاکره با عراق بوده است اما دولت عراق  از پذیرش این درخواست خودداری کرده است. وی افزود: « ضرورت دارد که کشورهای دوست مانند آلمان به منطقه کردستان کمک کنند تا بتواند مذاکرات را آغاز کند.»

در این نشست «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر و «فواد حسین» نماینده ویژه بارزانی هم حضور داشتند. این هیئت به دعوت دولت آلمان روز دوشنبه به آلمان رفتند و علاوه بر مرکل با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان هم دیدار داشتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها