طرح قطعنامه کشورهای عربی درباره قدس در مجمع عمومی

طرح قطعنامه کشورهای عربی درباره قدس در مجمع عمومی
سه شنبه 28 آذر 1396 - 14:15

مجمع عمومی سازمان ملل درخواستی را از مجموعه کشورهای عربی با مضمون برگزاری نشست فوق العاده این مجمع دریافت کرد. کشورهای عربی در این درخواست خواستار تشکیل نشست فوق العاده به منظور صدور قطعنامه الزام آوری برای ابطال تصمیم آمریکا برای قدس شدند. پیش از این آمریکا طرح قطعنامه درباره قدس را در شورای امنیت وتو کرده بود.

العام - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین "میرسلاو لاچک" رئیس مجمع عمومی سازمان ملل دیشب اعلام کرد که این درخواست را دریافت کرده است و این نشست در اولین فرصت برگزار خواهد شد.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل پیش بینی کرده است این نشست فردا چهارشنبه یا پس فردا پنج شنبه برگزار شود. وی گفت این درخواست به نام سازمان همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد ارائه شده است.

منصور افزود طبق این درخواست نشست فوق العاده بر اساس اصل "متحد برای صلح" برگزار می شود.

بر اساس قطعنامه 277 مجمع عمومی، قطعنامه هایی که در این مجمع تصویب می شوند برای همه اعضای سازمان ملل از جمله اعضای دائم شورای امنیت الزام آور هستند.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز گفته بود که فلسطینی ها در صورت وتوی آمریکا در شورای امنیت، خواستار برگزاری نشست فوق العاده مجمع عمومی خواهند شد. وی افزود کشورهای عضو همان قطعنامه ای را که در شورای امنیت توسط آمریکا وتو شد، تصویب خواهند کرد.

گفتنی است آمریکا قطعنامه ای را که مصر بنا به درخواست فلسطین در شورای امنیت مطرح کرده بود، وتو کرد. در این قطعنامه اقدام امریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس رد شده است. در جلسه شورای امنیت از مجموع 15 عضو، 14 عضو رأی مثبت دادند اما آمریکا آن را وتو کرد.

208

پربیننده ترین خبرها