توضیحات پزشکیان درباره افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس

توضیحات پزشکیان درباره افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس
سه شنبه 28 آذر 1396 - 16:50

نائب رئیس اول مجلس درباره افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

مسعود پزشکیان در نشست "سکوت و فریاد" در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: همواره مطالبات بسیاری از مردم و برخی از دانشجویان از بنده و دوستان بنده رفع مشکلات و معضلات است اما برای رفع هر مشکل و معضلی باید به عمق آن پی برد.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که امروز ما نمایندگان مجلس باید به‌دنبال آن برویم مقابله با فساد و ویژه‌خواری است، بنابراین همانطور که پزشک از بیمار اطلاعاتی با روش‌های گوناگون کسب می‌کند باید به‌دنبال داده و اطلاعات موثق از این معضل باشیم.

بیشتر بخوانید؛ حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین سئوال امروز این است که آیا به مشکلات سطح جامعه تخصصی نگاه می‌کنیم و یا با نگاهی سطحی صرفاً به نقد می‌پردازیم. بسیاری از مشکلات امروز ناشی از روش مدیریت ما مسئولان است، از طرفی باید بدانیم برای رفع همه مشکلات روش‌های گوناگونی وجود دارد که عدم رفع مشکل یا ناشی از عدم وجود مهارت و یا ناشی از عدم شناخت مشکل است.

وی با بیان اینکه ما با تولید ساختاری که در آن مناسب‌ترین روش مدیریتی جاری باشد و به شکلی عادلانه عمل کند می‌توانیم منشأ اثر بوده و به وظایف خود عمل کنیم، افزود: مسئولان باید پاسخگوی معضلات و مشکلات باشند اما باید توجه داشت پیاده‌سازی عدالت و اخلاق در تئوری ساده اما در عمل کاری بسیار دشوار است، بنابراین حل مشکلات و معضلات بسیار سخت‌تر از آنی است که ما می‌پنداریم.

پزشکیان گفت: دانشجویان حاضر در فضای دانشگاهی عصر دانشجویی بنده همواره دغدغه مدیریت و راهبری ممکلت را داشتند و از طرفی از محیط فساد و اباحی‌گری دور بودند، بنابراین می‌توان گفت آبادانی مملکت دغدغه اصلی دانشجویان عصر مذکور بوده و استقامت ایران در برابر هجمه‌ها و دشمنی‌ها مدیون این منش دانشجویان بود، گواه این مدعا نیز وجود تعداد کثیری از قشر دانشجویان در بین شهدا، رزمندگان و فرماندهان برهه جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه بدون شک فردای کشور در دستان شما دانشجویان است پس انتقادات امروز شما نباید در آینده متوجه خودتان باشد، افزود: بنابراین باید سعی کنید در انتقاد و روش نقد منصف باشید چراکه رفع مشکلات به‌راحتی امکان‌پذیر نبوده و باید مطابق با برنامه و با جلوگیری از تفرقه و سطحی‌نگری رفع معضلات را دنبال کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از نزاع‌ها و مجادلاتی را که شاهد هستیم بر سر نفع اقتصادی و تصاحب قدرت است به شکلی که در این نوع از منازعات تقابل برای خدمت‌رسانی را نمی‌توان متصور بود. مهمترین وظیفه شما دانشجویان نوشتن برنامه‌ای برای آینده است پس باید فضای دانشجویی نیز از نزاع و دعوا‌های سطحی گذار کند.

وی ادامه داد: از مهمترین مشکلات در مجلس نحوه نوشتن بودجه است چراکه ملاک در مورد بررسی بودجه انجام تعداد زیادی پروژه به صورت همزمان است، در صورتی که اتمام تمامی این پروژه‎‌ها عملاً امکان پذیر نیست.

توضیحات پیرامون افزایش حقوق نمایندگان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس گفت: در حال حاضر حقوق یک نماینده از حقوق یک راننده کارمند مجلس کمتر است اما مشکل‌دار بودن و یا درآمد هنگفت برخی از نمایندگان را تکذیب نمی‌کنم.

دولت باید پاسخگوی مطالبات مردم و دانشجویان باشد

در ادامه این نشست فرید اولاد قباد نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: دانشگاه قلب تپنده فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی همچنین قطب تولید علم در کشور است، بنابراین اگر تحرکات دانشجویان محدود و فضای باز سیاسی از دانشگاه گرفته شود جامعه دچار مرگ مغزی می‌شود.

وی افزود: مهمترین مطالبات کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون امید از وزیر علوم آمایش سرزمینی مراکز دانشگاهی، سامان‌دهی و قانون‌مند ساختن بورسیه‌ها و از دیگر سو احیای کرسی‌های آزاد‌اندیشی است چراکه تولید علم و فکر نیازمند وجود کرسی‌های آزاد اندیشی است.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: همچنان پیگیر مطالبات دانشجویان در کمیسیون آموزش و تحقیقات هستیم و از طرفی حاضریم خواست دانشجویان در قبال برنامه بودجه سال آینده که در حال بررسی است را در کمیسیون تلفیق دنبال کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در سفری که به کرمانشاه داشتیم ضمن بستر‌سازی به‌منظور ارسال فوری لوازم‌التحریر و مقاوم‌سازی تعدادی از مدارس از وضعیت دستگاه‌های آموزشی بازدید و هماهنگی‌هایی را به منظور سفر اعضای فراکسیون زنان انجام دادیم.

وی ادامه داد: می‌پذیرم که مدیریت بحران وظیفه دولت است اما امروزه شاهد نوعی بحران مدیریت هستیم از طرفی اگر در قبال بحران کرمانشاه مردم در صحنه حضور نداشتند این بحران دارای دامنه‌ای وسیع می‌بود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها