توسط مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام شد

طرح بمب‌گذاری القاعده در هواپیمای آمریکا در یمن

طرح بمب‌گذاری القاعده در هواپیمای آمریکا در یمن
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 04:09

سازمان سيا در اولين سالگرد كشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده طرح بمب‌گذاري القاعده شاخه يمن را در خطوط هوايي آمريكا خنثي كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقام‌هاي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) اعلام كردند، اين بمب یک نمونه پیشرفته از بمبی بود که در سال ۲۰۰۹ میلادی القاعده یمن قصد منفجر کردن آن را در یک هواپیما در دیترویت داشته است.

آمریکا می‌گوید، شاخه یمن القاعده قصد داشت با بمبی که در یک لباس زیر جاسازی شده بود، هواپیمای خطوط هوايي آمريكا را منفجر کند. این بمب را ماموران مخفی آمریکا به دست آوردند و هم‌اکنون در حال بررسي ابعاد تکنیکی آن هستند.

گزارش شده که این بمب زمانی به دست آمریکایی‌ها افتاده که هنوز هیچ پرواز مشخصی را القاعده برای منفجر کردن با این بمب انتخاب نکرده بود و هنوز مشخص نیست که چه کسی قرار بود که این بمب را بپوشد و به داخل هواپیما ببرد.

پلیس فدرال آمریکا در بیانیه خود اعلام كرد، این بمب را در همراهی با "ماموران اطلاعاتی کشورهای دیگر" کشف کرده است.

یک سخنگوی کاخ سفید نيز اعلام كرد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یک ماه پیش از این طرح بمب‌گذاری مطلع شده بود.

هنوز مشخص نیست که چه کسی این بمب را ساخته است، اما مقام‌های امنیتی آمریکا می‌گویند که این بمب شبیه به همانی است که به لباس زیر عمر فاروق عبدالمطلب دوخته شده بود.

آسوشیتدپرس همچنين گزارش کرد که در این بمب تازه کشف شده، از مواد منفجره صنعتی استفاده شده و در آن هیچ تکه فلزی وجود ندارد. همین کمک می‌کند که بمب‌گذار بتواند به راحتی از بخش امنیتی فرودگاه‌ها رد شود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام كرد، این وزارتخانه به بازرسی‌های معمول خود در فرودگاه‌ها ادامه می‌دهد و اضافه کرده که آنها هیچ اطلاعی از تلاش‌های القاعده برای انجام حمله به مواضعی در آمریکا ندارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها