نامزد اسلامگراي مصر آماج ضربات رقبا

نامزد اسلامگراي مصر آماج ضربات رقبا
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 07:37

قاهره (العالم) ـ سخنگوي حزب "التيار" مصر، تحولات اخير در عرصه سياسي اين كشور را تلاشي براي ضربه زدن به محبوبيت ابوالفتوح به نفع دو رقيب ديگر دانست.

"عبدالرحمان فارس" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: استعفاهاي دسته جمعي از ستاد انتخاباتي عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد اسلامگراي جدا شده از گروه اخوان المسلمين، جنبه تبليغاتي دارد.

وي افزود: ابوالفتوح هر از گاهي آماج شايعه پراكني ها قرار مي گيرد و براي ضربه زدن به ستاد تبليغاتي او تلاش هايي پيوسته در جريان است.

فارس، حزب التيار را نماينده ابوالفتوح ندانست، با اين حال خاطر نشان كرد: حزب التيار حامي اساسي ابوالفتوح و برنامه انتخاباتي اوست.

وي افزود: همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري و همه جريان ها در مصر، ابوالفتوح را آماج حملات خود قرار داده اند و علت اين حملات آن است كه بر اساس نظرسنجي هاي رسانه هاي مصر، وي پيشاپيش ديگر نامزدها قرار دارد.

سخنگوي حزب "التيار" مصر با اشاره به حق شهروندان براي انتخاب نامزد مورد نظر خود، گفت: پيروزي هر يك از نامزدهاي برخاسته از انقلاب ، به مثابه افتخاري براي ملت و ميهن است.

فارس خاطر نشان كرد: مردم مصر كه در انتخابات مجلس الشعب (پارلمان)، پسمانده هاي رژيم مبارك را عزل كردند، در اين انتخابات نيز احمد شفيق و عمرو موسي و سرلشكر حسان خيرالله و ديگر نامزدهاي وابسته به رژيم سابق را كنار خواهند گذاشت.

در همين حال پايگاه اطلاع رساني الوفد با اشاره به شرايط مطلوب عبدالمنعم ابو الفتوح خاطرنشان كرد: محبوبيت مردمي نامزد اسلامگراي جدا شده از گروه اخوان المسلمين روز به روز در حال افزايش است و اين مساله شانس وي را براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري بالا مي برد به ويژه اينكه او حمايت دو جريان سلفي و ليبرالي را نيز جلب كرده است.

عبدالمنعم ابوالفتوح در پانزدهم اكتبر 1951 در منطقه الملك صالح در قاهره متولد شد و مدرك پزشكي خود را از دانشگاه القصر العيني دريافت كرد وي رياست اتحاديه دانشجويان دانشكده القصر العيني و دانشگاه قاهره را در اختيار داشت.

وي از سال 1987 تا 2009 عضو اخوان المسلمين بود. ابوالفتوح هنگامي كه رئيس اتحاديه دانشجويان در دانشگاه قاهره بود به نقد انور سادات پرداخت و اطرافيان وي را منافق ناميد.

در سال 1980 به سبب مواضعش درقبال پيمان كمپ ديويد بازداشت شد.در سال 1991 پنج سال به زندان رفت. در سال 2009 نيز به اتهام عضويت در گروه اخوان المسلمين و مخالفت با رژيم مبارك بازداشت شد.

 وي پس از انقلاب مردم مصر در دهم ماه مه 2011 نامزدي خود را براي انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد. ابوالفتوح در روز 23 فوريه 2012 هنگامي از يك نشست در استان المنوفيه باز مي گشت از سوي افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت.
 
8-20:38

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها