گفت‌وگوی تلفنی مرکل و پوتین درباره تحولات اوکراین

گفت‌وگوی تلفنی مرکل و پوتین درباره تحولات اوکراین
جمعه 1 دی 1396 - 13:12

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی درباره شرایط شرق اوکراین تبادل‌نظر کردند.

العالم - اروپا

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات شرق اوکراین رایزنی کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دو طرف در مورد اجرای توافق مینسک که به محقق شدن آتش‌بس در منطقه شرق اوکراین منتهی شد، به اتفاق‌نظر رسیدند. کرملین همچنین، «کی‌یف» را متهم کرد که مانع از دسترسی مقامات این کشور به «دونباس» می‌شود و نمی‌گذارد که آنها به مناطق خط  مقدم بروند.

برلین و مسکو تاکید کردند که ناظران روسی به منظور تحقق صلح باید به منطقه باز گردند. «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که مرکل در این تماس تلفنی از پوتین خواسته‌ است تا در حل مسایل منطقه کمک کند و این در شرایطی است که کرملین اعلام کرده است که مرکل و پوتین شرایطی را برای بازگشت ناظران مهم می‌دانند از جمله این موارد تبادل زندانیان میان دولت اوکراین و استقلال‌طلبان است.

در پی جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین و ناآرامی قسمت‌های شرقی این کشور، نمایندگان آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه با برگزاری چندین دور نشست سرانجام در مینسک، پایتخت بلاروس در زمینه برقراری آتش‌بس به توافق رسیدند. همواره مواردی از نقض آتش‌بس گزارش شده است.

فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها