خبرنگار العالم گزارش داد؛

ساکنان دو شهرک نبل و الزهرا نخستین سالروز آزادی استان حلب را گرامی داشتند + فیلم

جمعه 1 دی 1396 - 17:09

ساکنان دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا به مناسبت نخستین سالروز ازاد سازی استان حلب از چنگال تروریست های تکفیری به گلزار شهدا در دانشکده نظامی حلب که 221 شهید از فرزندان این دو شهرک را در خود جای داده است رفتند.

العالم- سوریه                       

مسافت طولانی مسیر مانع از این نشد که خانواده های شهدا خاطرات فرزندان شهیدشان که خود را فدای میهن کردند را بازگو نکنند.

ابویوسف از جمله کسانی است که اصرار داشت فرزندش را برای دفاع از حلب به رغم محاصره تحمیلی دو شهرک نبل و الزهرا عازم میدان نبرد در حلب کند.

حلب به خاطر همین شهدا و به فضل جانفشانی دیگر رزمندگان توانست مقاومت کند. آنا زمانی که در میدان شرف و قهرمانی شهید شدند به پیروزی دست یافتند.

در نخستین سالروز آزادی حلب از اشغال تروریسم فعالیت های محلی در دو شهرک نبل و الزهرا برگزار شد. اهالی این دو شهرک برای زیارت قبور پاک شهدا به دانشکده نظامی حلب رفتند. این ها جزء نخستین مدافعان حلب بودند.

یکی از ساکنان نبل و الزهرا در مصاحبه با خبرنگار العالم از مزار شهدا در دانشکده نظامی حلب گفت: امروز مصادف با نخستین سالروز ازاد سازی حلب از اشغال عناصر داعش و تروریست ها است. ما به این جا آمده ایم تا برای شادی روح شهدای عزیزمان فاتحه ای قرائت کنیم. کسانی که جان ارزشمند خود را فدا کردند تا این پیروزی را محقق کنند.

پربیننده ترین خبرها