تظاهرات در فرانسه ضد نژادپرستی واسلام هراسی

تظاهرات در فرانسه ضد نژادپرستی واسلام هراسی
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 18:15

پاريس (العالم)- مسلمانان شهر پاريس پايتخت فرانسه، در اعتراض به نژادپرستي و اسلام هراسي كه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري فرانسه آن را به عنوان محوري اصلي در تبليغات انتخاباتي خود درپيش گرفته بودند، تظاهرات كردند.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از پاريس ، شرکت کنندگان در این تظاهرات که با دعوت جمعيت هاي انساني و حقوقي مخالف با نژادپرستي و سرمايه داري برگزار شد، شعارهايي در مخالفت با استعمار ، امپرياليسم و صهيونيسم سر دادند .. و حملات برنامه ریزی شده عليه مسلمانان را با هدف بهره برداري از مشكلات و درد و رنج آنان درجهت رسيدن به اهداف سياسي ، محكوم كردند.

" ايليز لانگان" استاد تاريخ در مصاحبه با خبرنگار شبكه العالم گفت: این سياست، برای انزوا و ناديده گرفتن و طرد كردن طرف مقابل، و استفاده از آن به عنوان ابزاري براي ايجاد ترس و وحشت از اسلام و از مهاجران مسلمان است.

يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار شبكه العالم گفت: ما با هرگونه دخالت امپرياليسم چه در ايران يا سوريه يا ليبي يا ديگر كشورها مخالفيم.

وي افزود: مسئولان كشورهاي غربی و بویژه آمريكا تلاش مي كنند با ايجاد اختلافات بین مردم كشورهايي كه درآن ها انقلاب جريان دارد ، با انقلاب هاي اين كشورها مقابله کنند .. آنها سعي دارند تا روحيه و اراده انقلابي مردم را تضعيف كنند.

تظاهركنندگان در پاريس همچنان  از درد و رنج ملت فلسطين و اقدامات تجاوزكارانه رژيم اسرائيل عليه ملت فلسطين غافل نماندند، و با ملت فلسطين در مقابل رژيم اشغالگر صهيونيستي اعلام همبستگي كردند.

" ميشيل سيبوني" عضو دفتر اتحاديه ملي صلح يهوديان فرانسه در مصاحبه با خبرنگار العالم ، گفت : ما براي پايان دادن به استعمار در فلسطين و براي برقراري صلح عادلانه و مخالف با انواع مختلف نژادپرستي مبارزه مي كنيم .

وي افزود : مي توان اينگونه نتيجه گيري كرد كه از حضور عرب ها و به ويژه مسلمانان در فرانسه سوء استفاده شده و از آن به عنوان عامل بحران و مشكلات فرانسه یاد شده است.

09-18:15



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها