تماس تلفنی اردوغان و پادشاه اردن درباره آخرین تحولات قدس

تماس تلفنی اردوغان و پادشاه اردن درباره آخرین تحولات قدس
سه شنبه 5 دی 1396 - 02:23

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و عبدالله دوم پادشاه اردن در باره اوضاع و آخرین تحولات قدس گفت و گو کردند.

العالم-ترکیه

عبدالله دوم در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، آخرین تحولات مربوط به قدس را بررسی کردند. طرفین در این تماس تلفنی بر لزوم حمایت از فلسیطنیان و قدس تاکید کردند.

به گزارش روسیاالیوم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.

مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه گذشته، بر سر قطعنامه‌ای که خواستار لغو تصمیم آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم‌صهیونیستی می‌شد، رای‌گیری کرد که با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع تصویب شد.

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض های مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.

این در حالی است که اخیرا قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با رای 128 کشور به تصویب رسید. 9 کشور به این قطعنامه رای منفی دادند و 35 کشور نیز از رای دادن خودداری کردند.

پربیننده ترین خبرها