افشای شکنجه های وحشیانه در زندان های بحرین توسط یک سازمان حقوقی

افشای شکنجه های وحشیانه در زندان های بحرین توسط یک سازمان حقوقی
سه شنبه 5 دی 1396 - 11:03

انجمن حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای درباره حکم اعدام صادر شده برای 6 تن از کسانی که به تلاش برای ترور فرمانده کل نیروی دفاع بحرین متهم شده اند گفت این حکم پس از گرفتن اعتراف زیر شکنجه و نقض  اصول محاکمه عادلانه صادر شده است.

العالم - بحرین

به گزارش خبرنگار العالم در بحرین انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه خود آورده است که صدور چنین حکمی بیانگر افسارگسیختگی دادگاه های نظامی در تعقیب و محاکمه غیر نظامیان در مسائل مربوط به آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز است.

در این بیانیه آمده است: قربانیان در این محاکمه در معرض 11 مورد نقض حقوق بشر قرار گرفته اند از جمله شکنجه با شوک الکتریکی، سلول انفرادی، ربوده شدن به مدت یک سال. کما اینکه وکلا و خانواده این زندانیان تهدید شده اند که در صورت افشای این جرایم برای رسانه ها یا سازمان های حقوقی بین المللی، خود در عرض رفتارهای خلاف اصول و کرامت انسانی قرار خواهند گرفت. در این بیانیه تصریح شده است که دادگاه نظامی گزارش پزشکی قانونی را که ثابت می کند سید علوی حسین علوی شکنجه شده است را مخفی کرده است.

این انجمن در بیانیه خود از کشورهای عضو شورای حقوق بشر و کمیساریای عالی حقوق بشر خواسته است برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام دخالت کنند همچنین خواستار تشکیل کمیته ویژه ای از سوی سازمان ملل به منظور انجام تحقیقات مستقلی درباره شکایت های مربوط به شکنجه و بدرفتاری با زندانیان شد.

گفتنی است دادگاه نظامی بحرین دیروز برای 18 متهم حکم صادر کرد. در این بین 6 نفر به اعدام یا 15 سال زندان و سلب تابعیت و 7 نفر نیز به 7 سال زندان و سلب تابعیت محکوم شدند و 5 نفر نیز تبرئه شدند.

208

پربیننده ترین خبرها