تجمع ضد صهيونيستي درقدس درآستانه روز نكبت

تجمع ضد صهيونيستي درقدس درآستانه روز نكبت
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 05:21

قدس اشغالي (العالم) - كميته مقاومت در برابر ساخت ديوار نژادپرستي و شهرك سازي رژيم صهيونيستي، راهپيمايي گسترده در حمايت از اسرا در قدس اشغالي در آستانه سالروز اشغال فلسطين كه مصادف با سه شنبه (26 ارديبهشت)است، برگزار كرد.

به گزارش شنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از قدس اشغالي، شركت كنندگان فلسطيني در اين تجمع كه جمعه شب (22 ارديبهشت) برگزار شد، بر ادامه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تا رسيدن به آزادي و بازپس گرفتن همه حقوق سلب شده خود تاكيد كردند.

"اسماعيل الخطيب" رييس كميته مقاومت در برابر ساخت ديوار نژادپرستي و شهرك سازي در قدس در حاشيه اين تجمع به خبرنگار العالم، گفت: سالروز نكبت (اشغال فلسطين)، سالروز اخراج مردم فلسطين از سرزمين خود در سال 1948 است.

وي خاطرنشان كرد: رژيم اشغالگر از آن تاريخ تا كنون همچنان به اقدامات خود عليه ملت فلسطين از جمله تخريب شهرها، روستاها و بيرون كردن فلسطيني ها از خانه و كاشانه خود و كشتار آنان ادامه مي دهد.

الخطيب افزود: ما در اين تجمع پيامي آشكار از طرف ساكنان قدس اشغال شده، به جهانيان فرستاديم مبني بر اين كه آن ها در قبال اقدامات جنايتكارانه رژيم اشغالگر كاري صورت نمي دهند و سهل انگاري مي كنند.

راهپيمايي همبستگي با اسراي فلسطيني

از سوي ديگر، ساكنان قدس اشغالي راهپيمايي گسترده براي اعلام همبستگي با اسراي فلسطيني دربند در زندان هاي رژيم صهيونيستي برگزار كردند و به سمت چادر برپا شده براي تجمع در مقر صليب سرخ، حركت كردند.

دراين راهپيمايي ، شخصيت هايي از گروه هاي مختلف فلسطيني درقدس حضور داشتند كه بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خود تاكيد كردند.

شركت كنندگان دراين راهپيمايي به رژيم صهيونيستي درباره ادامه نقض حقوق اسراي فلسطيني هشدار دادند.

"ناصر قوس" مدير باشگاه فلسطيني اسير در قدس گفت: اين راهپيمايي كه از مسجدالاقصي شروع شد و تا باب العمود و خيابان صلاح الدين ادامه يافت و به مقر صليب سرخ ختم شد ، دربردارنده اين پيام براي آزادگان جهان است كه از اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم اسرائيل حمايت كنند.

وي تاكيد كرد كه اسراي فلسطيني امروزه به حمايت هرچه بيشتر ما نياز دارند زيرا با مشكلات و درد ورنج بسيار مواجهند.

مدير باشگاه فلسطيني اسير در قدس، همچنين از فعاليت هاي گسترده در آينده در حمايت از اسرا براي رسيدن به حقوق مشروع آنان خبر داد.
 
11-21:40

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها