ورود گروه جديدي از تفنگداران دريايي واشنگتن به صنعا

آمریکا دخالت نظامی وسیاسی دریمن را تشديد کرد

آمریکا دخالت نظامی وسیاسی دریمن را تشديد کرد
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 08:57

قاهره (العالم) ـ عضو دفتر سياسي حوثيها، با اشاره به ورود گروهي از نيروهاي تفنگدار دريايي آمريكايي گفت: واشنگتن به بهانه آموزش سربازان يمني و يا مبارزه با تروريسم، دخالت همه جانبه درامور يمن را تشديد كرده است.

ضيف الله شامي روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: حضور نيروهاي دريايي آمريكايي كه در شهر گردشگري صنعا در هتل شيراتون بسر مي برند، بدترين شكل دخالت در يمن به شمار مي آيد.

وي تصريح كرد: هفته گذشته شاهد آمدن گروهي از نظاميان آمريكايي به پايگاه العند يمن بوديم، به گونه اي كه اردوگاه خاصي به آنها اختصاص داده شد و به كسي اجازه ورود به اين پايگاه داده نمي شود.

شامي گفت: اين مكان براي فرود آمدن بالگردهاي آمريكايي و هواپيماهاي بدون سرنشين اين كشور و هدف قرار دادن مناطقي در يمن اختصاص داده شده است.

وي دعوت كنندگان به قبول طرح رياض را مسوول حوادث كنوني يمن دانست و تاكيد كرد كه دخالت هاي آشكار آمريكا در امور نظامي و سياسي يمن افزايش يافته است.

شامي تصريح كرد: ارايه طرح كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس دخالتي آشكار در امور يمن است و اين علاوه بر دخالت هايي است كه آمريكا حتي در شيوه هاي آموزشي اين كشور وارد شده است.

عضو دفتر سياسي حوثيها، گفت: كساني كه از طرح رياض حمايت كردند، مسوول بحرانهاي فعلي كشور هستند.

وي افزود: دخالت آشكار آمريكا در امور يمن از مدت زمان طولاني وجود داشته است ولي اخيرا اين مساله به بهانه آموزش سربازان يمني و يا مبارزه با تروريسم تشديد شده است. اما مردم يمن فريب نخواهند خورد و با همه توطئه ها مقابله خواهند كرد.

شامي خاطرنشان كرد: آمريكا از طريق رژيم هاي دست نشانده توانسته است كشورهاي عربي و اسلامي را اشغال كند و بر منابع و ثروت هاي آنها تسلط يابد.

16:45

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها