یمن در آستانه یک فاجعه انسانی

یمن در آستانه یک فاجعه انسانی
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 14:50

العالم، صنعا – انقلابيون يمني با برگزاري تظاهراتي در پايتخت، درباره احتمال بروز فاجعه انساني درنتيجه حملات نيروهاي گارد عبدالله صالح به مردم هشدار دادند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، تظاهرات این هفته برای هشدار درباره پیامدهای حملات گارد ریاست جمهوری به مناطق ارحب، نهم و بني جرموز برگزار شد.

وی افزود: هدف از این تظاهرات جلب توجه افكار عمومي به مشكلات و سختي هایي است كه این چند قبيله به علت حمايت از انقلاب متحمل شده اند.

درگيري هاي شهر ارحب از مارس 2011 تاكنون تعداد زيادي كشته و زخمي برجاي گذاشته، و منجر به آوارگي صدها نفر شده است .

درگيري هاي نيروهاي گارد رياست جمهوري با مردان چند قبيله در مناطق ارحب، نهم و بني جرموز يمن با وجود تشكيل دولت وحدت ملي اخيراً بار ديگر آغاز شده است.

دولت وحدت ملي يمن شامل ائتلاف ديدار مشترك و حزب حاكم كنگره خلق است.

"محمد الشراعي" مشاور حقوقي يمني در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: حضور گسترده جوانان انقلابي و آزاديخواه يمن در ميادين بيانگر پويایي و تداوم انقلاب است، و نشان مي دهد كه جوانان تا تحقق اهداف انقلاب در ميادين حضور خواهند داشت.

نمازگزاران يمني همچنين نخستين سالگرد شهداي معروف به "جنايت پالايشگاه خون" در شرق ميدان التغيير را برگزار كردند، و ياد و خاطره شهداي اين حادثه  را گرامي داشتند.

"جلال الحنيد" يكي از انقلابيون حاضر در ميدان التغيير صنعا به خبرنگار العالم گفت: تهديدهاي عوامل رژيم مبني بر حمله قريب الوقوع به تجمع كنندگان در ميدان التغيير و تخليه اين ميدان از آنها هميشه وجود داشته است، اما هيج تأثيري نخواهد داشت؛ ما بايد فعاليت هاي سفير آمريكا در يمن و صهيونيست ها و طرف هاي غربي را زير نظر بگيريم و مانع ايجاد درگيري ميان برادران خود شويم.

"محمد راشد الجبلي" يكي از رهبران انقلابيون يمن نيز حمله عوامل رژيم به تجمع كنندگان در ميدان التغيير را بعيد دانست و گفت: يمن در مرحله خطرناكي  قرار دارد، و بعيد مي دانيم كه رژيم مستقيما وارد عمل شود و عوامل خود را براي تخليه ميدان التغيير، با تجمع كنندگان درگير كند.

12/05 - 12:07



پربیننده ترین خبرها