جنگ سرد آمریکا در خلیج فارس

جنگ سرد آمریکا در خلیج فارس
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 15:28

العالم، لندن ـ يك كارشناس انگليسي در امور خاورميانه دليل حمايت آمريکا از رژيم آل خليفه را منافع راهبردي اين کشور در خليج فارس دانست و گفت که سياست و جنگ سرد براي آمريکا مهمتر از حقوق بشر است.

"كريس بامبري" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: شاهد هستیم که سیاست سرکوب در بحرین همچنان ادامه دارد، و سازمان عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر نیز اذعان كرده اند كه اصلاح و تغییرات در بحرين ظاهری و بي فايده است.

این کارشناس امور خاورمیانه خاطرنشان کرد: رژيم آل خلیفه به بازداشتها، تخريب خانه ها و توهين به اماكن مقدس ادامه مي دهد، و با وجود اين وليعهد بحرين به لندن سفر مي كند، و آمريكاييها با فروش سلاح به آل خليفه موافقت مي كنند.

وي اظهار داشت: آمريكايي ها با فروش سلاح موافقت كردند، زيرا معتقدند كه بحرين موقعيت راهبردي دارد علاوه بر اينكه ناوگان پنجم آمريكاي در آن مستقر است.

بامبري با انتقاد از حمايت غرب از رژيم آل خليفه با وجود اعتراض سازمان عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر به این رژیم، افزود: مقامات منامه مشكلاتي را كه در بحرين وجود دارد انكار مي كنند، و تغییراتی نمایشی و ظاهري در پيش مي گيرند.

این کارشناس امور خاورمیانه تصريح كرد: اوضاع بحرين غيرطبيعي است و قتل و سركوب ادامه دارد، كشورهاي غربي از حوادث بحرين چشم پوشي مي كنند و از قصد فقط بر حوادث سوريه تمركز مي كنند.

بامبري از كشورهاي غربي خواست تا از فروش سلاح به حكومت بحرين خودداري كنند و از پادشاه بحرين و مسوولانش استقبال نكنند.

وی با تاکید بر اینکه آل خليفه به دليل جنايتهايشان در قبال مردم بحرين طرد شده است، تصریح کرد: آمريكا از حقوق بشر در بحرين چشم پوشي مي كند و معتقد است كه سياست و جنگ سرد در خليج فارس مهمتر از حقوق بشر بحرين است؛ اين مساله يادآور مساله فلسطين است كه از دهها سال قبل عليه سركوب و اشغالگري انتفاضه مي كنند.

14:40- 05/12

 



پربیننده ترین خبرها