ناظران سیاسی:

کابینه ائتلافی اسرائیل بدنبال اقدام علیه ایران

کابینه ائتلافی اسرائیل بدنبال اقدام علیه ایران
يکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 06:12

برخي ناظران سياسي معتقدند که هدف رژيم صهيونيستي از گسترش ساختار کابينه و پيوستن ائتلاف جديدي به آن زمينه سازي براي اقدام عليه ايران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در حالی که بحران سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی را تا مرز فروپاشی برده بود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وارد کردن حزب کادیما در ساختار کابینه در صدد نجات ساختار دولت افراطی برآمد به گونه ای که ائتلاف جدید یکی از بزرگترین ائتلافهای حکومتی در رژیم اشغالگر بشمار می آید.

"الون بن دیوید" تحلیلگر مسائل راهبردی کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص گفت:با پیوستن شائول موفاز از حزب کادیما به کابینه اسرائیل ائتلاف حاکم در اسرائیل 9 گانه شد؛ موفاز رئیس کمیسیون سیاستهای خارجی و امنیت ملی اسرائیل در کنست است و جریان اپوزیسیون را رهبری می کرد.

بن دیوید با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: با توجه به نزدیک شدن انتخابات آمریکا و فضای سیاسی حاکم در این کشور، زمینه مناسب برای اقدام نظامی اسرائیل فراهم شده است؛شرایط سیاسی در کاخ سفید به گونه ای است که رئیس جمهور کنونی آمریکا چاره ای جز پذیرفتن گزینه مطرح نتانیاهو و باراک در اقدام نظامی علیه ایران را ندارد.

از سوی دیگر "صلاح صلاح" کارشناس مسائل صهیونیستی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"( از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: ساختار جدید کابینه رژیم صهیونیستی بمنظور پیشبرد راهکار نظامی در تعامل با ایران طراحی شده است نه گریز از انتخابات زود هنگام.

وی افزود: نتانیاهو پیروزی حزبش را در انتخابات آینده رژیم صهیونیستی حتمی می دانست، بنابراین پیوستن موفاز به کابینه این رژیم برای فرار از برگزاری انتخابات زود هنگام نیست.

کارشناس فلسطینی مسائل صهیونیستی،افزود: با بررسی عملکرد کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی در دوره های مختلف درمی یابیم که این رژیم پیش از هرگونه اقدام نظامی و جنگ افروزی در منطقه، اقدام به تشکیل کابینه های ائتلافی می نماید.

صلاح صلاح، گفت: صرفا هدف رژیم صهیونیستی جنگ با ایران نیست، بلکه اسرائیلیها سعی دارند با اقدام نظامی علیه حزب الله لبنان، بتوانند بطور غیر مستقیم ایران را هدف قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها