تظاهرات گسترده در اسرائیل و برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان

تظاهرات گسترده در اسرائیل و برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان
يکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 07:53

در اعتراض به ائتلاف جديد در رژيم صهيونيستي تظاهرات گسترده اي در مرکز تل آويو برگزار شد و نيروهاي امنيتي معترضان را سرکوب کردند.

به دنبال پیوستن حزب کادیما به سرکردگی شاؤول موفاز به کابینه راستگرای افراطی بنیامین نتانیاهو، ساکنان سرزمینهای اشغالی با برگزاری تظاهرات گسترده در میادین اصلی تل آویو، به ائتلاف جدید اعتراض کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون اسرائیل با پخش تصاویری از تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به تشکیل ائتلاف حکومتی جدید در این رژیم اعلام کرد: مخالفان کابینه سال گذشته شعارهایی چون برقراری عدالت اجتماعی در اسرائیل را سرمی دادند، اما امسال با برگزاری تظاهرات در مرکز تل‌آویو به عملکرد کابینه اعتراض کردند.

کانال دو شبکه رژیم صهیونیستی افزود  تظاهرکنندگان اسرائیلی ائتلاف جدید نتانیاهو رئیس کابینه اسرائیل و موفاز رئیس حزب کادیما و گروه های مخالف را ننگین توصیف کردند.

یکی از تظاهرکنندگان اسرائیلی در این خصوص به گزارشگر اسرائیلی گفت:«من حاضر به زندگی در اینجا نیستم. نتانیاهو و موفاز مشتی کثافت هستند.»

گزارشگر اسرائیلی افزود: چند ساعت پس از تجمع گسترده اسرائیلی‌ها در میدان هابیما در تل آویو تظاهرات ابعاد جدیدی پیدا کرد و به صحنه اعمال خشونت آمیز تبدیل شد. پلیس اسرائیل چهار نفر از تظاهرکنندگان را که دو تن از آن‌ها روزنامه نگار بودند  بازداشت کرد.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان اسرائیلی به گزارشگر تلویزیون اسرائیل گفت:«اسرائیل در حالی که شعار دمکراسی را یدک می‌کشد، معترضان و مخالفان دولت را بازداشت می‌کند.»



پربیننده ترین خبرها