ناامیدی بزرگ سال از نگاه کرملین

ناامیدی بزرگ سال از نگاه کرملین
شنبه 9 دی 1396 - 01:43

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد، کرملین تداوم تنش در روابط روسیه با آمریکا را ناامیدی بزرگ سال می داند.

العالم - اروپا

در پی اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 و همچنین اتهامات علیه روسیه در مورد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روابط مسکو و واشنگتن به سطح دوران پس از جنگ سرد سقوط کرد. کرملین امیدوار است تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط گرمتری ایجاد شود.

دو کشور در طول سال با اتخاذ اقدامات تلافی جویانه از جمله محدود کردن شمار کارکنان سفارتخانه ها و هدف قرار دادن رسانه های دولتی، نسبت به یکدیگر انتقاد کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از مسکو، دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین در پاسخ به سوالی درباره بزرگترین ناامیدی های سال 2017 کرملین به خبرنگاران اعلام کرد بدتر شدن روابط با آمریکا یقینا در این لیست قرار دارد.

پسکوف با اشاره به رد هرگونه مداخله در انتخابات گذشته آمریکا خاطرنشان کرد کرملین با حیرت ناظر تحقیقات کنونی آمریکا است.

وی افزود: این یک موضوع داخلی در آمریکا است ولی قطعا به روابط دو جانبه ضربه می زند و این مایع تاسف است.

پسکوف با تکرار موضع کرملین درباره این موضوع که روسیه به دنبال روابط خوب با آمریکا بر پایه اعتماد و احترام متقابل است گفت دو طرف باید در این مسیر همکاری داشته باشند.

مقامات و قانون گذاران روسی هفته گذشته از تصمیم آمریکا در تامین تسلیحات مرگبار برای اوکراین از جمله موشک های ضد تانک ابراز ناامیدی کرده و گفتند این اقدام تنها باعث تشدید خصومت ها در شرق اوکراین می شوند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در پنتاگون گفت علیرغم تصمیم آمریکا برای تامین تسلیحات برای اوکراین، رویکرد آمریکا در قبال جنگ اوکراین با شورشیان تحت حمایت روسیه تغییر نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها