سرکرده داعش با بالگرد آمریکایی از دیرالزور خارج شد

سرکرده داعش با بالگرد آمریکایی از دیرالزور خارج شد
شنبه 9 دی 1396 - 08:24

بالگردهای آمریکایی سرکرده گروه تروریستی داعش را از منطقه دیرالزور به منطقه ای نامعلوم در حسکه در شمال شرق سوریه منتقل کردند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" اعلام کرد، بالگردهای آمریکایی ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، را از منطقه دیرالزور به منطقه ای نامعلوم در حسکه در شمال شرق سوریه منتقل کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته منابع محلی چندین بالگرد آمریکایی در شب 27 تا 28 دسامبر، از مناطق شمالی استان دیر الزور خارج شده و در ارتفاع پایین به پرواز ادامه دادند تا به جنوب شهر حسکه رسیدند.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای آمریکایی سرکرده داعش را سوار این بالگرد کرده و به جای دیگری منتقل کردند.

پیش از این اخباری مبنی بر انتقال چندین سرکرده داعش با بالگردهای آمریکایی از دیرالزور به استان الحسکه منتشر شده بود ولی نامی از ابوبکر البغدادی برده نشده بود.

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه نظامی «حمیمیم» نیز در ماه جاری میلادی اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا همچنان با باقی مانده تروریستها در سوریه همکاری می‌کند.

پیش از این هم «والری گریسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در مصاحبه ای رابطه نظامی مخفیانه آمریکا با داعش را فاش و اعلام کرده بود که آمریکا تروریست‌های داعش را در پایگاه نظامی خود در «التنف» واقع در جنوب شرقی سوریه آموزش می دهد.

پربیننده ترین خبرها