ارتش و کمیته های مردمی یمن پهپاد ائتلاف سعودی را سرنگون کرد

ارتش و کمیته های مردمی یمن پهپاد ائتلاف سعودی را سرنگون کرد
شنبه 9 دی 1396 - 14:01

یک مقام نظامی یمنی از سرنگون شدن یک پهپاد شناسایی ائتلاف سعودی در شهر مرزی 'حرض' در استان 'حجه' توسط یگان دفاع هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر داد.

العالم - یمن

یک منبع نظامی گفت که یگان دفاع هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح امروز شنبه) پهپاد شناسایی ائتلاف سعودی را در شهر مرزی حرض در استان حجه در غرب یمن هدف قرار داده و آن را سرنگون کرد.

این شبکه به نقل از بیانیه وزارت دفاع یمن تاکید کرد که همچنین در حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع متجاوزان عربستانی و نیروهای طرفدار «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی در روستای «الخل» در حومه شهر «جیزان» در خاک عربستان، شمار زیادی از نظامیان سعودی و مزدوران آنها کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که در حمله هوایی صبح امروز ائتلاف سعودی به مزرعه ای در شرق منطقه «قطابه» در شهر «الخوخه» در جنوب استان «الحدیده» در غرب یمن، 10 زن کشته شدند.

این در حالی است که وزارت بهداشت یمن دیشب (جمعه شب) اعلام کرد که طی دو هفته گذشته دهها حمله هوایی متجاوزان ائتلاف سعودی به شهرهای یمن از جمله 'صعده'، 'صنعا' و الحدیده علاوه بر انهدام مراکز بهداشتی 136 کشته بر جا گذاشت. 

به گزارش ایرانا؛ ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین سال 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده که بر اثر آن بیش از 13 هزار شهروند یمنی شهید و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده اند. 

پربیننده ترین خبرها