در آستانه سالروز نكبت برگزار شد

راهپيمايي حمايت از اسراي فلسطيني در لبنان

راهپيمايي حمايت از اسراي فلسطيني در لبنان
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 06:27

پناهندگان فلسطيني در لبنان براي اعلام همبستگي با اسراي اعتصاب كننده در زندان هاي رژيم اشغالگر و در آستانه سالروز نكبت در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در بيروت راهپيمايي و تحصن كردند.

به گزارش دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از بيروت، شركت كنندگان در اين راهپيمايي كه يكشنبه (24 ارديبهشت) برگزار شد، درخواست كردند كه سالروز نكبت مناسبتي براي آغاز انتفاضه سوم فلسطين باشد.

پانزدهم ماه مه (26 ارديبهشت) سالروز اشغال سرزمين فلسطين و ايجاد رژيم جعلي اسراييل از سوي فلسطينيان روز نكبت نامگذاري شده است.

در خيابان هاي بيروت شعارهايي در حمايت از قهرماناني كه با اعتصاب غذا با اشغالگران اسرائيلي مبارزه مي كنند، سرداده شد.

اين مبارزان در زندان هاي رژيم اشغالگر تنها به نظر نمي رسند و مقاومت و پايداري آنها باعث شد همه فلسطينياني كه در خارج از اين سرزمين زندگي مي كنند، وارد عمل شوند و بر حقي تاكيد كنند كه هيچ وقت آن را فراموش نكرده اند.

علي فيصل نماينده جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين در لبنان در حاشيه اين راهپيمايي در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: كساني كه به خاطر حق بازگشت بازداشت شده اند امروز در زمره آزادگان فلسطيني قرار دارند.

فيصل افزود: آنها در قلب ملت شان جاي دارند ملتي كه براي آغاز انتفاضه سوم جديد به منظور حمايت از انتفاضه اسيران فلسطيني در بند زندان هاي رژيم اشغالگر تلاش مي كند. 

وي از سازمان ملل متحد خواست از برخورد با معيارهاي دوگانه دست بردارد و رژيم اسرائيل را به آزادي همه اسرا وادار كند و همچنين معيار واحدي براي حقوق بشر اعمال شود. 

تبعيض در معيارهاي حقوق بشر و بي توجهي به اعتصاب اسيران فلسطيني، احساسات فلسطيني ها را در لبنان تحريك كرد و آنها از همه گروههاي فلسطيني در اردوگاه هاي لبنان خواستند صداي خود را در مقابل سازمان ملل متحد بالا ببرند تا شايد به ملتي توجه شود كه از 64 سال پيش رنج مي برد. 

سهيل الناظور مدير مركز توسعه انساني فلسطين در حاشيه اين راهپيمايي به خبرنگار العالم گفت: انتخاب اين مكان يعني مقابل دفتر سازمان ملل، براي تاكيد بر اين مساله است كه پايه و اساس ظلم و ستمي كه در حق فلسطيني ها روا شده قطعنامه سازمان ملل براي تقسيم سرزمين و ميهن فلسطين است.

وي افزود: تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل به معناي رد همه قطعنامه هايي است كه به زيان ملت فلسطين صادر شده است.

براي اين كه شركت كنندگان در اين راهپيمايي حمايت واقعي خود را از بازداشت شدگان در زندان هاي رژيم اشغالگر اعلام كنند، قرار شد كه در 15 ماه مه برابر با 26 ارديبهشت (سالروز نكبت) فلسطينيان اعتصاب غذا كنند تا اين روز همبستگي سمبليك براي انتفاضه جديد فلسطين باشد.
 
28/س19:45

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها