"خیانت بزرگ" بارزانی و علاوی به عراق

دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 07:47

نماينده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، توافق هاي محرمانه رييس منطقه کردستان عراق و رييس فهرست العراقيه درباره پرونده معاون فراري رييس جمهوري عراق را "خيانت بزرگ" توصيف کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد سعدون الصهیود" گفت: توافق های محرمانه بارزانی و علاوی درباره پرونده طارق الهاشمی، و موضوع کرکوک و مناطق مورد منازعه خیانتی بزرگ است.

الصهیود گفت: بارزانی و علاوی با این توافقهای محرمانه و ایجاد بحران و ناامنی، تلاش می کنند به ثبات سیاسی عراق ضربه بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده ها و مسائل بسیاری در چارچوب برتری جویی ها علیه قانون و دستگاه قضایی عراق و تشکیک در تصمیم های این دستگاه وجود دارد.

طارق الهاشمی چند ماه پیش هنگام صدور حکم بازداشتش از سوی دستگاه قضایی عراق به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی، به کردستان عراق گریخت و مسئولان این منطقه نیز با وجود درخواست دستگاه قضایی، از تحویل وی به دادگاه خوددار کردند.

طارق الهاشمی اخیرا با کمک مستقیم امیر قطر از کردستان عراق خارج شد و پس از سفر به قطر، و عربستان و دیدار با مسئولان این دو کشور به ترکیه رفت.

با وجود صدور حکمی از سوی اینترپل برای بازداشت طارق الهاشمی، ترکیه رسما با تحویل وی مخالفت کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها