نتانياهوبراي فرار ازبحران بر طبل جنگ مي كوبد

نتانياهوبراي فرار ازبحران بر طبل جنگ مي كوبد
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 09:19

ناصره (العالم)- كارشناس مسايل رژيم صهيونيستي گفت: بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم با تهديد غزه، ايران و لبنان به جنگ، در صدد ايجاد اتحاد در داخل و فرار از بحران موجود است.

"رمزي حكيم" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اين رژيم با تهديد غزه ،ايران و حزب الله لبنان به جنگ، تهديدي براي منطقه به شمار مي رود زيرا خود زمينه را براي حمله فراهم مي كند و بدين وسيله مي خواهد جامعه را در برابر دروغي به نام جنگ، متحد كند.

حكيم اظهار داشت: مسوولان نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اين رژيم نيز هشدار داده اند كه كابينه كنوني اسراييل خطر بزرگي براي اين رژيم و امنيت آن به شمار مي رود و نمي تواند با مسايل منطقه به درستي برخورد كند.

فعال شدن بمب ساعتي بحران در رژيم صهيونيستي
 
وي افزود: رژيم صهيونيستي هم اكنون به دليل ناتواني در حل مشكلات اقتصادي، اجتماعي و عدم توانايي ائتلاف حزب حاكم ليكود و كاديما براي دور زدن اين مشكلات، با بمب ساعتي روبروست.

كارشناس مسايل رژيم صهيونيستي با اشاره به احتمال شدت يافتن جنبش اعتراضي وعدم پايداري ائتلاف جديد در برابر آن اظهار داشت: اين رژيم از مدتها پيش با بحران اقتصادي و اجتماعي روبرو بود كه اخيرا بحران احزاب سياسي نيز بدان افزوده شده است.

حكيم گفت: به دنبال بحران سياسي موجود، راي دهندگان به جاي نزديك شدن به موعد انتخابات، با تشكيل دولت ائتلافي در رژيم صهيونيستي روبرو شده اند.

كارشناس مسايل رژيم صهيونيستي افزود: برگزار نكردن انتخابات نشانه ترس احزاب از منافع و مواضع آنهاست و كوتاهي كابينه در حل مشكلات اجتماعي و اقتصادي، موجب شده است تا بمب ساعتي بحران اجتماعي در رژيم اسراييل فعال شود.

وي خاطرنشان كرد: اولويت رژيم صهيونيستي، گرايش به نظامي كردن اقتصاد، افزايش بودجه نهادهاي امنيتي، شهرك سازي و آماده شدن براي حملات آتي است همانگونه كه از حمله به ايران نيز سخن مي گويند.
 
حكيم افزود: احتمال دارد جنبش اعتراض هاي عمومي در اسراييل افزايش يابد و معترضان از ترفند كابينه براي سياسي كردن مشكلات و ارتباط دادن آن با شهرك سازي آگاه شوند و رژيم اسراييل از اين موضوع واهمه دارد و در صدد منحرف كردن افمار عمومي است.

وي تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي تلاش مي كند افكار عمومي را بترساند و حقيقت را وارونه جلوه دهد و اينگونه القا كند كه همه كشورهاي منطقه دشمن اين رژيم بوده و در صدد از بين بردن آن هستند و درگيري با كشورهاي عربي ادامه دارد.

وي گفت: پيش بيني مي شود ائتلاف جديد حاكم نتواند بيش از يك سال به حيات خود ادامه دهد و از آنجايي كه توانايي حل مشكلات موجود را نخواهد داشت، انتخابات جديد برگزار شود.

هزاران اسراييلي در اعتراض به وضعيت اقتصادي و معيشتي خود شنبه شب (23 ارديبهشت) در سه شهر اورشليم، تل آويو و حيفا تظاهرات كردند و خواستار پاسخگويي كابينه رژيم صهيونيستي شدند.

 تظاهركنندگان به تبعيت از انقلاب هاي عربي شعارهايي عليه كابينه رژيم اسراييل سر مي دادند و شعارهايي مانند "بهار عبري" روي پلاكاردها نوشته شده بود.

بزرگ ترين تظاهرات تاريخ رژيم صهيونيستي ماه سپتامبر گذشته (شهريور ) با شركت حدود نيم ميليون نفر برگزار شد.

تظاهرات اخير كه پس از ۹ ماه و تنها چند روز بعد از ائتلاف جديد و پيوستن حزب مخالف كاديما به ائتلاف كابينه بنيامين نتانياهو صورت گرفته است، چالشي جدي براي رژيم صهيونيستي محسوب مي شود.

 MKH-13-19:09

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها