ذوق زدگی صهیونیست ها و مقامات آمریکایی از ناآرامی های ایران

ذوق زدگی صهیونیست ها و مقامات آمریکایی از ناآرامی های ایران
دوشنبه 11 دی 1396 - 09:13

اعتراض های مسالمت آمیز و قانونی، حق طبیعی شهروندان در حکومت های دموکراتیک از جمله در ایران اسلامی است، اما اغتشاش، تخریب اموال عمومی، اختلال در امنیت و خشونت در هیچ کجای  دنیا پذیرفته نیست، با این وجود این روزها صداهای شنیده شده از سوی مقامات صهیونیستی و آمریکایی حاکی از حمایت آشکار از اغتشاش و بیانگر ذوق زدگی آنان نسبت به آشوب های صورت گرفته در ایران است.

العالم ـ یادداشت

رژیم صهیونیستی که همواره دشمنی خود را علیه ملت های مسلمان با اقداماتی چون ترور، جاسوسی، کشتار و ضربه به منافع مسلمانان در پشت پرده و با همدستی قدرت های بزرگ و عوامل منطقه ای به پیش می برد، این بار مقامات آن نتوانستند ذوق زدگی خود را پنهان کنند و ماهیت کینه توزانه خود را نسبت به ایران فاش کردند.

به دنبال اعتراض های صورت گرفته در کشورمان، دو تن از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی در صفحات توئیتر خود آشکارا از ناآرامی ها و آشوب ها حمایت کردند.

گیلاد اردان، وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی تخریب اموال عمومی و اغتشاشات صورت گرفته از سوی برخی معترضان را "ایستادگی شجاعانه" عنوان کرده و به خیال خود در صدد گرفتن ماهی از آب گل آلود به نفع این رژیم بر آمده است به طوری که اعتراضات مردم را ناشی از حمایت ایران از گروه های مقاومت برشمرده، گروه هایی که مقابل کشتار، دسیسه ها و  تجاوزگری این رژیم علیه مسلمان منطقه ایستاده اند.

زلخی هنگبی، وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی نیز در اقدامی مشابه از آشوبگری در ایران حمایت کرده و آن را اقدامی "شجاعانه در راه آزادی" عنوان کره و گفته است که "جهان متمدن" باید از معترضان ایرانی حمایت کند.

از آنجا که رژیم صهیونیستی همواره اقدامات خود ضد کشورهای اسلامی در منطقه را در قالب طرح های محرمانه، جاسوسی، ترور و اصولا در خفا و پشت پرده انجام می دهد و هیچگاه مسوولیت جنایت های خود را نیز برعهده نمی گیرد، رفتار بی محابای وزرای صهیونیستی صدای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را نیز در آورده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال حمایت های آشکار مسوولان آن از اغتشاشات در ایران، از وزرایش خواسته است که واکنش به این اعتراضات را به حداقل برسانند. نتانیاهو با این اقدام درصدد است که همچنان رویه این رژیم در زمینه اقدام های مخفیانه علیه کشورهای مسلمان منطقه حفظ شود چرا که با رو شدن ماهیت دشمنی این رژیم با مسلمانان، تنفر افکار عمومی در کشورهای اسلامی نسبت به رژیم صهیونیستی به همان نسبت افزایش خواهد یافت به ویژه در شرایطی که آنها قدس شریف را نشانه گرفته و در صدد انتقال پایتخت خود از تل آویو به بیت المقدس نیزهستند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور تازه کار آمریکا نیز که اقدامات نژادپرستانه وی صدای شهروندان آمریکایی را هم در آورده است، در صفحه توئیتر خود از اعتراض ها و اغتشاش های صورت گرفته در ایران حمایت کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا که همین چندی پیش ملت ایران را تروریست نامیده بود، پس از توئیت اولیه خود در مورد اعتراضات ایران، روز شنبه بخشهایی از سخنرانی ماه سپتامبر (شهریور ماه) خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایران را در صفحه توئیترش بازنشر کرد.

ترامپ همان رییس جمهوری است که با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با واکنش یکپارچه جهان اسلام مواجه شد و حتی اروپا نیز در برابر وی موضع گرفت. وی همان کسی است که در اقدامی نژادپرستانه ورود مهاجران شماری از کشورهای مسلمان به خاک آمریکا را ممنوع کرده است.

علاوه بر ترامپ، شماری از مقامات و سیاستمداران آمریکایی نیز که در دشمنی با ایران شهرت دارند، حمایت خود را از آشوبگری و اختلال های امنیتی در ایران اعلام کرده اند.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همصدا با صهیونیست ها، روز جمعه در صفحه توئیتر خود اعتراضات در ایران را نتیجه حمایت کشورمان از مقاومت مطرح کرده و گفته که ایران از  "سازمان های تروریستی" حمایت می کند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود به تظاهرات در ایران پرداخته و گفته که جوانان ایران برای "آزادی" و آینده ای تظاهرات می کنند که لیاقت آن را دارند. 

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکا که تصاویر نشست وی با سران گروه های مسلح سوریه و سرکرده گروه تروریستی داعش در بحبوحه اوج گیری جنایت این گروه در سوریه و عراق منتشر شد، نیز گفته که تظاهرکنندگان در ایران به دنبال "آزادی، صلح و پایان بخشیدن به فساد" هستند.  

حقه بازی ها و فریبکاری های رژیم صهیونیستی و در راس آن آمریکا، دیگر برای ملت ایران و ملت های مسلمان منطقه رو شده و دشمنی تغییر ناپذیر آنان با امت اسلامی بیش از پیش آشکار و تشت رسوایی آن مدت مدیدی است که از پشت بام سیاست افتاده است.

نویسنده: احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها