شليك راكت از نوار غزه به فلسطين اشغالی

شليك راكت از نوار غزه به فلسطين اشغالی
دوشنبه 11 دی 1396 - 23:25

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای از شلیک یک راکت از نوار غزه به جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

طبق بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، یک راکت که از نوار غزه شلیک شده بود دوشنبه شب به جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرد اما تلفات یا خساراتی بر جا نگذاشت.
رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد راکتی که فعالان فلسطینی از منطقه محصور نوار غزه شلیک کرده بودند در منطقه ای غیرمسکونی در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، مقامات اسرائیل این حملات را به گروههای فلسطینی فعال در نوار غزه نسبت می دهند. ارتش اسرائیل نیز غالبا در واکنش به این حملات، مواضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) که کنترل نوار غزه را در دست دارد، هدف قرار می دهد.
جنبش حماس در انتخابات پارلمانی دو هزار و شش فلسطین به پیروز رسید اما تحت فشارهای بین المللی از قدرت کنار گذاشته شد.  این گروه در سال دو هزار و هفت کنترل نوار غزه را از دست نیروهای جنبش فتح تحت فرمان  محمود عباس خارج کرد.
این منطقه محصور و پرجمعیت فلسطینی از سال دو هزار و هشت تا دو هزار و چهارده سه جنگ ویرانگر را تجربه کرد. محاصره ای که اسرائیل به نوار غزه تحمیل کرده و همچنین محدودیتهایی که مصر در مرزهای خود با این منطقه به اجرا گذاشته، اقتصاد این منطقه یک میلیون و نهصد هزار نفری را در وضعیت وخیمی قرار داده است. این منطقه که تحت کنترل و اداره جنبش فلسطینی حماس قرار دارد از فقر و بیکاری رنج می برد و در حملات نظامی ارتش اسرائیل در سالهای گذشته به شدت آسیب دیده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها