اتحاد بحرين و عربستان ايده اي ناپخته است

اتحاد بحرين و عربستان ايده اي ناپخته است
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 08:27

بيروت (العالم) ـ رئيس انجمن حقوق بشر بحرين طرح اتحاد عربستان و بحرين را ايده اي ناپخته و غير واقعي دانست.

يوسف ربيع سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: شوراي همكاري خليج فارس در سال 1981 با اهداف اقتصادي و رشد و توسعه تاسيس نشد بلكه تاسيس آن با اهداف سياسي صورت گرفت.

وي افزود: اين شورا از سه دهه پيش از مشكلات زياد و عديده اي رنج مي برد به گونه اي كه اختلافات مرزي بين كشورهاي عضو آن وجود دارد و به يك سري معاهدات نيز پايبندي وجود ندارد و توافقي نيز درباره پول مشترك و اتحاد گمركي و بازار مشترك نيست درحالي كه اتحاديه اروپا كار خود را با يك بازار مشترك شروع كرد نه همكاري امنيتي.

رئيس انجمن حقوق بشر بحرين تصريح كرد: سران شوراي همكاري خليج فارس بعد از انقلابهاي جهان عرب درچارچوب امنيتي حركت مي كنند و درنتيجه هدف از ايجاد اتحاد بين آنها در واقع مقابله با گسترش موج انقلاب در اين كشورها است.
 
ربيع به وجود اختلافات در جوامع كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس اشاره كرد و گفت كه عربستان با ساير كشورهاي اين شورا با ذهنيت آقايي و سروري برخورد مي كند و از اين كشورها مي خواهد تا با طرح اتحاديه موافقت كنند و با توجه به جنبش دموكراسي در منطقه چه بسا كويتي ها كه داراي پارلماني منتخب برخوردار از صلاحيت هاي فراوان هستند، با طرح اتحاد مخالفند.

وي تصريح كرد: حضور عربستان در بحرين نامشروع است زيرا با نيروهاي امنيتي بحرين در موارد عديده نقض حقوق بشر مشاركت دارند و همكاري امنيتي بين كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس با هدف ضربه زدن به خواسته هاي آزاديخواهانه و مقابله با خواسته هاي مردم صورت مي گيرد.

ربيع اين پرسش را مطرح كرد كه چرا دولت بحرين درباره طرح اتحاد با عربستان از مردم همه پرسي نمي كند؟ افزود: زيرا اگر به مردم فرصت مشاركت در همه پرسي داده شود با اين طرح موافقت نخواهند كرد چون  چنين اتحادي براي حاكميت ملي آنها مشكل ساز خواهد بود.

رئيس انجمن حقوق بشر بحرين گفت: بحرين در دريايي از بحران سياسي به سرمي برد لذا ورود يك طرف ديگر نظير عربستان باعث افزايش تنش و بحران در اين كشور خواهد شد.

tt-14-22:38 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها