تشریح برنامه‌های هشام البسطويسي نامزد انتخابات مصر

تشریح برنامه‌های هشام البسطويسي نامزد انتخابات مصر
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 09:41

يكي از اعضاي ستاد تبليغاتي هشام البسطويسي نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر گفت: البسطويسي درصدد محقق ساختن مطالبات مردم مصر و عملي كردن انقلاب است.

 

" عصام الدين علاء" دوشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم در مورد طرح‌ها و برنامه‌های این نامزد اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از پیروزی انقلاب این کشور اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترين دغدغه، تدوين قانون اساسي است كه صلاحيت ها و اختيارات رييس جمهور و مجلس را مشخص مي كند.

عضو ستاد تبليغاتي هشام البسطويسي با بیان این موضوع که در زمينه اقتصادي، ما خواهان توزيع كالابرگ ميان نيازمندان هستيم و اميدواريم كه بيكاري را از بين ببريم و اهدافي كه انقلاب به خاطر آن ها شكل گرفته است ، را محقق سازيم، خاطر نشان كرد: البسطويسي رييس حزب التجمع مصر از شانس بسياري براي پيروزي در انتخابات برخوردار است. برنامه حزب التجمع بر محور خدمت به كارگران و كشاورزان استوار و به سمت فقرا متمايل است و برنامه هايي واضح در همه زمينه هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي دارد.

عصام‌الدين علاء همچنين با مخالفت با تشكيل حكومتي ديني در مصر گفت: ما ضد هرگونه حاكميت دين بر دولت هستيم زيرا به دولت مدني اعتقاد داريم و بر اين باور هستيم كه به عنوان شهروندان مسلمان و مسيحي بايد در سايه حكومتي مدني زندگي كنيم و اميدواريم كه بتوانيم به اين آرمان جامه عمل بپوشانيم زيرا در واقع انقلاب مصر براي برقراري چنين حكومتي شكل گرفت.

گفتنی است رای‌گیری برای انتخابات مصر از روز گذشته و با اخذ رای از شهروندان خارج‌نشین این کشور شروع شده و مرحله اصلی این انتخابات نیز در روزهای سوم و چهارم خرداد در سراسر این کشور برگزار خواهد شد. در این انتخابات 13 نفر به رقابت خواهند پرداخت که کارشناسان بیشترین شانس را به عمرو موسی و عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد اسلام‌گرایان اختصاص داده و بر این باورند که انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد.

14-22:19

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها