وزیر علوم خبر داد:

روش جدید پذیرش دانشجو تا ۴سال آینده رونمایی می شود

روش جدید پذیرش دانشجو تا ۴سال آینده رونمایی می شود
سه شنبه 12 دی 1396 - 11:59

وزیر علوم گفت: رئیس سازمان سنجش قول داده است که مدل جدید سنجش و پذیرش دانشجو را تا ۴ سال آینده رونمایی کند.

العالم-ایران/سیاسی

 دکتر منصور غلامی در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی در محل سازمان سنجش افزود: مباحث مربوط به ارزیابی و سنجش علمی نخبگان در همه سطوح از جمله گزینش علمی  ورود به دانشگاه ها نیاز به روش های دقیق و علمی داشته و دارد.

وی افزود: قطعا شنیده اید که می گویند این کنکور را تا کی می خواهید به همین شیوه ادامه دهید. اظهارنظرهای مختلفی هم در این زمینه صورت می گیرد.

غلامی اظهار داشت: برخی اظهارنظرها گاهی با شناخت و گاهی هم بدون شناخت بوده تا حدی که گاهی مجموعه سازمان سنجش را زیر سوال می برند.

وی یادآور شد: همه گروه های آموزشی در حال تلاش هستند تا روش بهتری را برای ورود به دانشگاه ها طراحی کنند و دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش قول داده است از مدل جدید سنجش و پذیرش دانشجو تا چهار سال آینده رونمایی کند.

وزیر علوم گفت: موضوع روش جدید سنجش و پذیرش و ورود به دانشگاه ها از جمله برنامه های مهم وزارت علوم و از مطالبات مهم دانشگاه هاست که البته من نیز در برنامه خودم به مجلس آن را مورد تاکید قرار داده بودم.

وی تاکید کرد: روش جدید سنجش و ورود به دانشگاه ها قطعا از سوی دانشگاه ها به خصوص دانشگاه هایی که به دنبال اختیارات بیشتر هستند مورد استقبال قرار می گیرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها