موگرینی: اتحادیه اروپا به همکاری با همه طرف‌ها برای اجرای برجام ادامه می‌دهد

موگرینی: اتحادیه اروپا به همکاری با همه طرف‌ها برای اجرای برجام ادامه می‌دهد
سه شنبه 12 دی 1396 - 17:29

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برجام به عنوان یکی از اولویت‌های اروپا یاد کرد و تاکید کرد که این نهاد به همکاری در راستای اجرای این توافق با همه طرف ها ادامه می‌دهد.

العالم - اروپا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار تصویری از وقایع مهم در سال 2017 در گزارش پایانی سال گذشته نوشت:

سال سختی بود اما مانند دیگر سالها، سال 2017 هم لحظات خوبی داشت. دستاوردهایی که ما با تعهد فراوان، انرژی بالا و به با کار گروهی خوب به آنها رسیدیم. مانند همه سالهای جدید، تلاش کرده‌ام که 12 مورد را که برای من از سال گذشته به سال جدید منتقل شده‌ام را در فهرستی قرار دهم.

وی در بخشی از این مطلب به توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و افزود: «پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت که توافق هسته‌ای با ایران را در کنگره تائید نکند، زمان دشواری برای چند جانبه‌نگری ایجاد شد. در  سپتامبر گذشته نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشستی برگزار کردیم که من ریاست نشستی که در مذاکرات شرکت کرده بودند را بر عهده داشتم. در آن برنامه من بار دیگر اعلام کردم که ایران توافق هسته‌ای را اجرا کرده است و این موضوع را 9 بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کرده است.اتحادیه اروپا به عنوان قدرتی چندجانبه و قابل اعتماد برای اجرای توافق هسته‌ای از جانب همه طرف‌ها تلاش می‌کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها