آمریکا کمک ۲۵۵ میلیون دلاری‌اش به پاکستان را متوقف می‌کند

آمریکا کمک ۲۵۵ میلیون دلاری‌اش به پاکستان را متوقف می‌کند
چهارشنبه 13 دی 1396 - 09:34

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا ۲۵۵ میلیون دلار کمک مالی به پاکستان را به دلیل شکست این کشور در همکاری کامل با واشنگتن در مبارزه با تروریسم را پرداخت نمی‌کند.

العالم- آمریکا

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: دلایل روشنی در این باره وجود دارد. سالهاست که پاکستان بازی و سیاستی دوگانه‌ را در پیش گرفته است. آنها گاهی با ما کار می‌کنند، اما از سوی دیگر به تروریست‌هایی که به سربازان ما در افغانستان حمله می‌کنند، پناه می‌دهند. این بازی برای دولت آمریکا غیر قابل قبول است. ما انتظار همکاری بیشتری از سوی پاکستان در مبارزه با تروریسم داریم.

به تازگی تنش‌ها میان اسلام اباد و واشنگتن افزایش یافته است، در همین راستا پاکستان سفیر آمریکا در این کشور را احضار و اعتراض خود را نسبت به توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص شک او نسبت به نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم ابراز کرد.

این اقدام در واکنش به یکی از توییت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا صورت گرفت که در آن نوشته بود: آمریکا به طرز احمقانه‌ای طی ۱۵ سال گذشته، بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده و آنان هیچ چیز جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده‌ و رهبران ما را احمق فرض کرده‌اند. آنان تروریست‌هایی را که در افغانستان به دنبال دستگیری آن‌ها هستیم، پناه‌ می‌دهند. کوچکترین کمکی نمی‌کنید، دیگر کمک نخواهیم کرد.

اسلام آباد در مقابل اعلام کرد: "پاکستان بدون تبعیض با همه گروه‌های تروریستی مبارزه کرده و متاسف است که قربانیان کشورش طی این مبارزه، نادیده گرفته می‌شوند."

ایسنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها