تودهنی بزرگی که شورای امنیت به ترامپ زد

تودهنی بزرگی که شورای امنیت به ترامپ زد
چهارشنبه 13 دی 1396 - 12:33

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت سازمان ملل با رد تصمیم دولت واشنگتن برای برگزاری نشست فوری در موضوع حوادث اخیر ایران، تودهنی بزرگی به ترامپ زد و نشان داد که آمریکا جایگاهی در بین کشورها ندارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ابوالفضل حسن بیگی درمورد درخواست آمریکا از شورای امنیت برای برگزاری نشست فوری درمورد ایران و پاسخ منفی این شورا افزود: امروز آمریکا در دنیا منزوی شده است و این موضوع را می توان از تصمیم گیری و اقدامات عجولانه رییس جمهوری آمریکا و بی توجهی کشورهای دیگر کاملا متوجه شد.
وی خاطرنشان کرد: در خواست نماینده آمریکا در سازمان ملل برای برگزاری نشست فوری در مورد ایران در شورای امنیت، چراغ سبز آمریکایی ها برای اراذل و اوباش و کاملا کودکانه و ناپخته بود.
نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: ما شاهد دهن کجی کشورهای مختلف دنیا به تصمیمات آمریکا و خصوصا این تصمیم اخیرش هستیم، کشورهای مختلف چندین ماه است که تصمیمات آمریکا در زمینه های مختلف را رد می کنند این باید یک نشانه برای آمریکایی ها باشد و بفهمند که دیگر جایگاهی ندارند.
حسن بیگی اظهار داشت: ترامپ با اقدامات خود تنها دست به خودکشی سیاسی می زند و باعث انزوای هر چه بیشتر آمریکا می شود.
وی گفت: دیگر هیچ کشوری یاری دهنده آمریکا نیست و تنها عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی در کنار دولت واشنگتن هستند، ما امروز شاهد وضعیت اسفناک آمریکا و مزدورانش در منطقه هستیم.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: استنباط ترامپ این است که ایران تنها کشوری است که در 40 سال یک تنه مقابل سیاست های مزورانه آنان ایستاده است، لذا تلاش می کند از هر تخته پاره ای برای خودش امکانی برای نجات ایجاد کند.
وی اظهار داشت: ترامپ دور از شئونات یک رییس جمهوری این اقدامات را انجام می دهد، این اقدامات قابل پذیرش نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تصریح کرد: ملت ایران هوشیارانه اعتراضات اخیر را که برخی از اراذل و اوباش در آن قصد ضربه زدن به نظام داشتند، مدیریت کرد، امروز شاهدیم که قوای سه گانه یک صدا در جهت تامین نیازمندی مردم گام برداشته اند و صف مردم از صف اراذل و اوباش جدا شده است.
به گزارش ایرنا، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا دو روز آینده در خصوص اعتراض های داخلی در ایران نشست فوری برگزار کند.
با این حال ، خیرات عمروف رییس دوره‌ ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از پاسخ منفی این شورا به درخواست نماینده آمریکا برای برگزاری نشست فوری در مورد ناآرامی ها و اعتراض های خیابانی در ایران خبر داد.

پربیننده ترین خبرها