معاون وزیر خارجه سوریه:دشمنان اغتشاش را به ایران کشاندند

معاون وزیر خارجه سوریه:دشمنان اغتشاش را به ایران کشاندند
چهارشنبه 13 دی 1396 - 21:53

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت که پیروزی های اخیر ارتش ما و متحدان در منطقه با شکست دشمنان همراه بود و این روند سبب کشاندن اغتشاش توسط آنان در ایران شده است.

العالم - سوریه

فیصل مقداد امشب در دیدار با یک هیات اعزامی ایران از سوی مجلس شورای اسلامی ایران به دمشق با تقدیر از سیاست های تهران تاکید کرد که جمهوری عربی سوریه اطمینان کامل دارد که مردم و نظام ایران توطئه های آمریکایی و صهیونیستی را در همه زمان شکست داده و نقش برجسته خود در حمایت از حقوق حقه ملت ها را ادامه خواهند داد.

وی با محکوم کردن اغتشاش های روزهای اخیر در ایران، آمریکا و اسرائیل و دنباله روهای منطقه ای آنها را پشت این رویدادها دانست و بر همبستگی ملت و رهبران سوریه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه راهکارنهایی بحران کشورش را در حل سیاسی مبتنی بر احترام به اراده سوری ها بدون دخالت بیگانگان در امور داخلی دانست و یادآورشد که اراده مقاومت، سد راه و مانعی در مسیر تحقق توهمات صهیونیستی و آمریکایی در تکه تکه کردن منطقه و تضعیف محور مقاومت و ایجاد بستر مناسب برای پیاده کردن سیاست های تجاوزگرانه خواهد شد.

احمد سالک نایب رئیس جمعیت دوستی پارلمانی سوریه و ایران که ریاست هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، پیروزی مشترک بر گروه تروریستی داعش و تفکرات تندرو را تبریک گفت و بر وحدت و یکپارچگی دمشق و تهران در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

سالک دخالت های آمریکا در منطقه را مخالف منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و عامل بر هم زننده امنیت و ثبات در منطقه دانست.
پس از این دیدار، دو طرف در جمع خبرنگاران بر اهمیت تحکیم روابط پارلمانی بین ایران و سوریه و همکاری برای تحقق اهداف مشترک در نابودی تروریسم تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها