فلسطینی ها بازگشت به خانه را فراموش نخواهند کرد

فلسطینی ها بازگشت به خانه را فراموش نخواهند کرد
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:01

آوارگان فلسطيني مقيم لبنان در سالروز «نکبت» تأکيد کردند که گذشت ايام حق بازگشت را از اذهان آن‌ها پاک نخواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یکی از آوارگان فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، گفت  پدربزرگم وقتی که ۱۳ ساله بود، مجبور به ترک فلسطین شد. او برای ما از فلسطین، خانه‌اش و خانواده‌اش سخن می‌گوید و حس وطن دوستی را در قلوب ما کاشته است. هر چند ما سرزمین اصلی خود را ندیده‌ایم، با حس وطن دوستی که از پدران خود به ارث برده‌ایم بزرگ شده‌ایم.

» محمد الشولی» مسئول اطلاع رسانی مؤسسه حقوق بشر فلسطین نیز در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت ما اعلام می‌کنیم که هرکز حق بازگشت به سرزمین خود را از یاد نخواهیم برد.

الشولی افزود ما با برگزاری کنفرانس‌ در کشورهای مختلف جهان اعلام می‌کنیم که هدف اصلی ما بازگشت به فلسطین است و با زندگی در کشورهای دیگر و دریافت ملیت این کشور‌ها مخالف هستیم.

«یوسف احمد»، رئیس انجمن جوانان دمکرات فلسطین، نیز گفت ما به دشمن صهیونیست این پیام را می‌رسانیم که شکست خورده‌ است زیرا ملت فلسطین همچنان استوار ایستاده است و بر حق بازگشت خود به فلسطین تأکید می‌کند.

احمد افزود دشمن صهیونیست باید بداند که هر چقدر هم که به یهودی‌سازی بپردازد و تاریخ فلسطین را تحریف کند، نمی‌تواند فلسطین را از یاد فلسطینی‌ها پاک کند زیرا فلسطین در قلب‌ همه فلسطینی‌ها نقش بسته است.

آوارگان فلسطینی در سالروز فاجعه نکبت نامه‌ای خطاب به سازمان ملل متحد امضا کردند و در آن بر حق خود در بازگشت به فلسطین و چشم پوشی نکردن  از این حق تأکید کردند.

«یوم النکبه» (روز نکبت) روزی است که اشغالگران صهیونیست 64 سال پیش  صد‌ها هزار فلسطینی را از سرزمینشان بیرون کردند.



پربیننده ترین خبرها