تظاهرات فلسطینی های قدس در روز نکبت

تظاهرات فلسطینی های قدس در روز نکبت
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 16:17

فلسطيني هاي ساکن بيت المقدس در شصت و چهارمين سالگرد اشغال فلسطين ظاهرات کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم از بیت المقدس، نظامیان اشغالگر در مناطق مختلف، شمار زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند و به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

فلسطینی‌ها در بیت المقدس و سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، سالگرد اشغال این کشور را با برگزاری اعتصاب عمومی و درگیری‌های پراکنده با اشغالگران سپری کردند. نیروهای ملی فلسطینی نیز اقدام به برگزاری تظاهرات در خیابان‌های مختلف بیت المقدس کردند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم فلسطین سکوت جامعه جهانی را در برابر جنایات اشغالگران صهیونیست و آواره شدن مردم این کشور محکوم کردند.

 «احمد الرویضی»، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان در امور بیت المقدس به شبکه خبری العالم، گفت: مردم بیت المقدس مانند سایر بخش‌های این سرزمین در سالگرد اشغال فلسطین بر آرمان‌هایشان برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس تأکید می‌کنند.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان در امور بیت المقدس، افزود: با وجود گذشت 64 سال از اشغال سرزمین‌های فلسطینی و وتلاش‌های صهیونیست‌ها برای یهودی سازی و نابود کردن نمادهای فلسطینی، فلسطینی‌ها بر حق بازگشت خود به سرزمینشان تأکید می‌کنند. آن‌ها همچنین حق بازگشت و مسئله بیت المقدس را قضیه‌ای می‌دانند که ملت فلسطین نمی‌تواند از آن عقب نشینی کند.

بر اساس این گزارش، فلسطینی‌ها همچنین در روستای اللجون در شهر ناصره در داخل سرزمین‌های ۱۹۴۸ با حضور همه گروه‌های فلسطینی در سالگرد اشغال فلسطین تظاهرات کردند و خواستار وحدت فلسطینی‌ها شدند؛ در این تظاهرات همچنین بر حق بازگشت آوارگان تأکید شد.

» زیاد محاجله» از آوارگان روستای اللجون در شهر ناصره به العالم گفت من موقعیت جغرافیایی محله و منزلمان را در منطقه «خربه الفوقا»، چشمه‌ای را که از آن آب می‌آوردیم و حتی برخی از جشن‌ها و مراسم آن زمان منطقه ‌مان را هنوز به یاد دارم.

به مناسبت فرارسیدن سالگرد اشغال فلسطین، رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمین‌های اشغالی حالت فوق العاده اعلام کرد و بر شمار نیرو‌هایش در مرز با برخی کشورهای عربی افزود.

۰۵/۱۶-۱۱: ۵۷



پربیننده ترین خبرها