انتقاد اصحاب رسانه در انگلیس از بسته شدن العالم در قاهره

انتقاد اصحاب رسانه در انگلیس از بسته شدن العالم در قاهره
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1391 - 06:08

قاهره (العالم)- برخي از نمايندگان و اصحاب رسانه انگليسي از بسته شدن دفتر شبكه خبري العالم در قاهره انتقاد كردند و آن را تجاوز به آزادي بيان دانستند و خواستار ادامه فعاليت آن شدندد.

كريس بامبري، روزنامه نگار و تحليلگر سياسي انگليسي، پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: من از بسته شدن دفتر العالم در قاهره نگرانم. تصور مي كنم مردم مصر كه براي به دست آوردن دموكراسي و آزادي بيان مبارزه كردند نيز بايد در اين باره نگران باشند و از اين اقدامات جنايتكاران جلوگيري كنند.

وي تصريح كرد: تصور مي كنم شبكه العالم در اطلاع رساني درباره تحولات بحرين نيز نقش عمده اي ايفا مي كند، امري كه در رسانه هاي سعودي و غربي مطرح نمي شود زيرا اين مساله سبب هراس حاكمان عرب مي شود.

روزنامه نگار و تحليلگر سياسي انگليسي افزود: شبكه العالم طرحي ارايه مي كند كه دربرگيرنده همه ديدگاه هاست، اما رسانه هاي ديگر صرفاً ديدگاه حاميان رژيم آل خليفه را بازگو مي كنند.

 يسري حسني، روزنامه نگار و خبرنگار، نيز در اين باره به شبكه العالم گفت: بستن دفتر العالم در قاهره به هيچ عنوان اقدام شايسته اي نبود و يادآور فضاي حاكم در زمان حسني مبارك است. مبارك با توسل به همه شيوه ها تلاش مي كرد از فعاليت رسانه ها جلوگيري كند.

 حسني تصريح كرد: شبكه العالم در مصر جايگاه خاصي دارد و داراي مخاطب است. اشتباه است كه با آن با چنين منطقي برخورد و از فعاليت آن جلوگيري شود.

نظير احمد، عضو مجلس اعيان انگليس، نيز در اين باره به العالم گفت: از بسته شدن دفتر العالم چند روز پيش از برگزاري انتخابات در مصر نااميد شدم. فكر مي كنم در پشت اين قضيه انگيزه هاي سياسي وجود دارد.1

احمد تصريح كرد كه اين اقدام با آزادي بيان مغايرت دارد، به ويژه اين كه اگر فعاليت العالم را در پوشش اخبار انقلاب هاي عربي و اعتراض هاي مردم بحرين در نظر بگيريم.

وي افزود: تصور مي كنم نظاميان حاكم در مصر با همان رويكرد و ذهنيت دوران حسني مبارك حكومت و از آزادي بيان جلوگيري مي كنند.

احمد گفت: مجلس نمايندگان مصر بايد درخواست كند كه دفتر العالم بازگشايي شود. چرا بايد پس از سال ها فعاليت اين شبكه در قاهره، در برهه كنوني مساله مجوز آن مطرح شود؟

نيروهاي امنيتي شوراي نظامي حاكم مصر ظهر روز يكشنبه(24 ارديبهشت) به دفتر شبكه خبري العالم در قاهره حمله و همه تجهيزات آن را مصادره كردند.

نيروهاي امنيتي شوراي نظامي حاكم دفتر العالم را در قاهره به فعاليت غيرقانوني متهم كردند و چند ساعت در دفتر اين شبكه به بازرسي از تجهيزات و دوربين ها پرداختند.

احمد السيوفي مدير دفتر شبكه العالم در مصر درباره علت حمله نظاميان مصري به دفتر اين شبكه و مصادره تجهيزات آن گفت كه نظاميان شوراي نظامي حاكم در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري از فعاليت رسانه‌هاي آزاد هراسانند.

16-21:45 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها