سرودن اشعار انتقادی علیه ولیعهد، کار دست شاعران عربستانی داد+عکس

سرودن اشعار انتقادی علیه ولیعهد، کار دست شاعران عربستانی داد+عکس
شنبه 16 دی 1396 - 11:59

چند شاعر عربستانی به اتهام سرودن شعر علیه اعضای خاندان حاکم سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به 5 تا 10 سال زندان محکوم شدند.

العالم ـ عربستان سعودی

پایگاه خبری عربی 21 روز شنبه نوشت: خبرهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر این که یک دادگاه محلی در عربستان چند شاعر از جمله: عبدالله عتقان السلمی ومحمد عید الحویطی را به 10 سال ومنیف المنقرة، وسلطان الشیبانی العتیبی به 5 سال زندان محکوم کرده است. 
اتهام این افراد تحریک مردم علیه ولیعهد سعودی اعلام شده است. 
این اشخاص در اکتبر 2017 پس از یک جلسه شعرخوانی در مراسم ازدواج یکی از اهالی قبیله الحویطات درشمال عربستان، بازداشت شدند. 

عبدالله عتقان السلمی در این مراسم محمد بن سلمان را به دلیل تغییر شیوه های آموزشی به طور مستقیم مورد حمله قرار داد. 
وی در شعری علیه ولیعهد نوشت : خداوند قوی تر از توست وما تنها او را داریم ودل به روز قیامت خوش کرده ایم، تو همه شیوه های آموزشی را تغییر دادی، و همه چیز را به مسخره گرفتی. 
در ادامه این شعر آمده است: عجیب است که اسم تو محمد است اما ظالم هستی؛ این خداست که حاکم است وما غیر از خدا هیچ ولی ای نداریم ؛ اگر از دست رفتارهای تو ومشاوران حرامزاده ات در امان بمانیم در صلح وصفا زندگی خواهیم کرد.
کاربران اینترنتی در واکنش به حکم دادگاه علیه این شاعر با راه اندازی یک هشتگ از ولیعهد سعودی خواستند این شاعران را آزاد کند.
بر اساس این گزارش، دیگر شاعران سعودی نیز از محمد بن سلمان خواستند این شاعران را که ماه هاست در زندان به سر می برند آزاد کند. 
به گزارش ایرنا، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در 21 ژوئن 2017 میلادی محمد بن سلمان نایب ولیعهد عربستان را بعد از برکنار کردن محمد بن نایف به عنوان ولیعهد این کشور معرفی کرد. 
اقدامات بن سلمان که به ادعای وی برای اصلاحات در عربستان انجام گرفته است، موجی از مخالفت در این کشور ایجاد کرد. وی برای سرکوب مخالفان خود شمار زیادی از شخصیت های این کشور از جمله فعالان اجتماعی، شاعران، نویسندگان، مبلغان مذهبی، بازرگانان وشاهزادگان سعودی را بازداشت کرد. 

پربیننده ترین خبرها