دلیل تشکیل دوباره دولت فیاض در کرانه باختری

دلیل تشکیل دوباره دولت فیاض در کرانه باختری
جمعه 29 ارديبهشت 1391 - 12:30

العالم، رام الله - عضو كميته مركزي جنبش فتح، تشكيل دوباره دولت فلسطين در کرانه باختري به نخست وزيري سلام فياض را اجرايي نشدن توافق گروه هاي فلسطيني در قاهره و دوحه عنوان کرد.

"سلطان ابوالعينين" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با تاكيد بر تمايل جنبش فتح براي آشتي ملي، گفت: به دليل اجرا نشدن توافقات فتح و حماس در اجلاس قاهره و پس از آن دوحه، محمود عباس ریيس تشكيلات خودگردان مجبور به تشكيل دولت جديد فلسطين شد.

وی خاطرنشان كرد: دولت سلام فياض در زمان توافق ميان گروه هاي فلسطيني در قاهره و دوحه استعفا كرد؛ از اين رو کمبودی در برخي وزارتخانه ها و مراكز دولتي ايجاد شد.

ابوالعينين با رد اين موضوع كه تشكيل دولت جديد به نخست وزيري سلام فياض مخالف اصل وحدت و آشتي ميان گروه هاي فلسطيني است، گفت: مردم فلسطين نمي توانند تا ابد منتظر انتخابات مجلس و رياست تشكيلات خودگردان بمانند.

این درحالی است که جنبش حماس تشكيل دولت جديد به رياست سلام فياض را مخالف قوانین و توافق های قبلی در قاهره و دوحه دانسته است.

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس در اینباره به شبکه العالم گفت: از وظایف دولت وحدت ملی انتقالی، آماده کردن زمینه برگزاری انتخابات است، ولی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان هیچ مشورتی با حماس برای تشکیل این دولت نکرده است.

رضوان افزود: هر دولتی باید برای کسب رأی اعتماد به مجلس قانونگذاری معرفی شود، تا بتوند کار خود را شروع کند؛ ولی دولت سلام فیاض به این مجلس معرفی نشده است، به همین دلیل این دولت غیرقانونی است.

دولت جديد سلام فياض پنج شنبه در برابر محمود عباس ریيس تشيكلات خودگردان فلسطين سوگند ياد كرد.

جنبش فتح و حماس با مشاركت همه گروه هاي فلسطين در فوريه گذشته بر سر تشكيل دولت وفاق ملي به رياست محمود عباس توافق كرده بودند، اما اين توافقات در ميان اتهامات متقابل گروه ها تاكنون اجرايي نشده است.

 

18/05- 19:55



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها