نگرانی رژیم صهیونیستی از بازسازی قدرت موشکی سوریه

نگرانی رژیم صهیونیستی از بازسازی قدرت موشکی سوریه
چهارشنبه 20 دی 1396 - 07:46

روزنامه لبنانی «الاخبار» گزارش داد که طی روزهای گذشته مقام های رژیم صهیونیستی در جلسات متعدد نسبت به بازسازی زرادخانه موشکی سوریه و راه اندازی کارخانه های ساخت موشک های نقطه زن در این کشور و لبنان ابراز نگرانی کرده اند.

العالم ـ سوریه

این روزنامه در شماره روز سه شنبه خود نوشته که بحث بر سر خطرات حضور ایران در سوریه بر امنیت ملی رژیم اسرائیل، چندین بار و به صورت فشرده در کابینه امنیتی و سیاسی آن مطرح شده است.
بر اساس گزارش الاخبار، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی برای اولین بار پرده از موضوع بازسازی زرادخانه های موشکی سوریه از سوی ایران برداشته. «باراک رافیلد» خبرنگار سیاسی این شبکه صهیونیستی با اشاره به اینکه از سوی ناظر امنیتی محدودیت انتشار برخی از اطلاعات را دارد، می گوید که در این جلسات موضوع جبهه شمالی بسیار مورد بحث قرار گرفت و فعالیت های ایران و حزب الله در سوریه و همچنین آمادگی برای روزی که ارتش سوریه تسلط کامل بر خاک این کشور را به دست آورد، بیشتر بحثها را به خود اختصاص داد.
نویسنده الاخبار خاطرنشان می کند، ملاحظات امنیتی که خبرنگار صهیونیستی از آن صحبت کرده مربوط به نگرانی اسرائیل از پیشروی های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به سمت جولان اشغالی است و این موضوع از مهم ترین موضوعات مورد بحث مسئولان صهیونیست بوده است.
این روزنامه لبنانی همچنین به اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره می کند که از طریق تلویزیون اسرائیلی می گوید: سوریه و لبنان هر دو یک بنیان نظامی واحد شده اند و اسرائیل باید برای چالشی جدید در جبهه شمالی خود آماده باشد.
الاخبار در ادامه این گزارش به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به اظهارات «یوفال اشتاینتس» وزیر صهیونیست در پایان جلسات کابینه این رژیم اشاره می کند که گفته بود هیچ اختلافی در موضوعات مورد بحث از جمله خطر ایران وجود نداشته است.

وی گفته است: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر یک سیاست و نبرد چند بعدی را برای محدود کردن حضور ایران در سوریه را رهبری می کند و این چیزی است که می توانم از این جلسات خلاصه کنم.
اشتاینتس خاطرنشان کرده که ما نمی خواهیم ایران هیچ پایگاه نظامی چه موشکی یا هوایی یا دریایی در سوریه داشته باشد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت این جلسات را استراتژیک خوانده و نوشته، در این جلسات که آخرین آنها در روز یکشنبه برگزار شد، اعضا به دنبال راه کارهای مقابله با تلاش ایران برای حضور در سوریه، به ویژه فعال کردن دستگاه دیپلماسی خود در برابر روسیه و آمریکا برای پیگیری این موضوع بودند.
به گزارش ایرنا، الاخبار به نقل از روزنامه هاآرتص همچنین نوشته که علی رغم حملات شورشیان، بشار اسد در حال سیطره کامل بر سوریه از جمله بر مناطق جنوب و نزدیک به مرز اسرائیل است. ایران در پوشش پیروزی اردوگاه اسد در حال تلاش برای چیدن میوه اش است. تریلی ها مشغول انتقال محموله هایی از راه عراق به سوریه هستند که شاید در این بین ادوات جنگی هم منتقل کنند.
در پایان هاآرتص اذعان می کند که مساله اصلی و سرنوشت ساز از ناحیه اسرائیل، ساخت سلاح ایرانی است و مقامات صهیونیست نگرانی خود را از دو چیز ابراز داشته اند: «بازسازی زرادخانه موشکی سوریه و راه اندازی کارخانه های ساخت موشک های نقطه زن در سوریه و لبنان».

پربیننده ترین خبرها