به دنبال تخلف انتخاباتی نخست وزیر رژیم مبارک

قوه قضائیه مصر از شفیق بازجویی می کند

قوه قضائیه مصر از شفیق بازجویی می کند
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 12:25

مدير دفتر شبکه العالم در مصر از تصميم دادستاني کل براي بازجويي از "احمد شفيق" آخرين نخست وزير رژيم مبارک به دليل تخلف انتخاباتي خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه "احمد السیوفی" مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره، این اقدام به دلیل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی توسط احمد شفیق در ساعات برگزاری انتخابات صورت می گیرد.

قوانین انتخاباتی مصر برگزاری کنفرانس مطبوعاتی توسط نامزدها را هنگام رای گیری ممنوع کرده است.

احمد السيوفي در گزارش خود از آخرین وضعیت انتخابات نیز اعلام کرد : مشاركت گسترده مردم در روز اول انتخابات و ازدحام در حوزه های رای گیری در ساعات پایانی شب باعث شد تا روز پنجشنبه تعطیل رسمی اعلام شود و  انتخابات امروز نيز ادامه یابد.

مدیر دفتر شبکه العالم در مصر، پيش بيني کرد که همانند روز گذشته با كاهش دمای هوا ميزان مشاركت افزايش يابد.

السیوفی گفت:بيش از 50 ميليون نفر در مصر واجد شرايط رأي دادن هستند و اين تعداد زياد نياز به وقت كافي و تسهيلات لازم براي مشاركت در انتخابات دارند.

رئیس دفتر شبکه العالم در مصر با اشاره به اینکه در روز اول انتخابات حتی یک مورد تقلب گزارش نشده، اما مشكلاتي در امور اجرائي وجود داشته است، گفت:همه دست اندركاران تلاش مي كنند تا انتخابات بدون هيچ مشكلي برگزار شود.

السيوفي با اشاره به تبلیغات گمراه کننده عوامل رژیم سابق ، گفت: هيچ كسي نمي تواند آراي مردم را پيش بيني كند ؛مردم مصر مي دانند كه رایشان در سرنوشت كشور بسيار مؤثر است و رئيس جمهوري آینده بايد از طريق صندوق هاي رأي تعيين شود .

05/24-12:06

پربیننده ترین خبرها