اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی تهران از جمعه

اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی تهران از جمعه
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 09:55

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: ارتباط تلفنی مرکزهای مخابراتی شهید محسنیان، شهید زارعی، شهرستان قدس، وایین و جماران برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از سی‌ام دی ماه (فردا) مختل می‌شود.

العالم- ایران/ اقتصادی 

، با اجرای این عملیات ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهید محسنیان با پیش شماره‌های ۶۶۷۸ تا ۶۶۸۲ در محدوده خیابان‌های شادآباد، سعیدآباد، انصاری، الغدیر شمالی و برادران با اختلال همراه است.

همچنین در مرکز مخابرات شهید زارعی با پیش شماره‌های ۴۴۱۰ تا ۴۴۱۷ در محدوده اتوبان حکیم، اتوبان کرج، شهید باکری و بلوار الهام مشکل ارتباط تلفنی وجود دارد.

در مرکز مخابرات شهرستان قدس با پیش شماره‌های ۴۶۸۱ تا ۴۶۸۹ در محدوده بلوار بهاران، وحدت، قره داغی و احمدی نیز اختلال ارتباط تلفنی ایجاد می‌شود.

همچنین در مرکز مخابرات وایین با پیش شماره‌های ۶۵۳۰ تا ۶۵۳۲ در محدوده خیابان‌های ایثار، میلاد ۱ تا ۴ و سپاه ارتباط تلفنی به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.

براساس همین گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات جماران از ساعت ۲۴ امشب به مدت ۶ ساعت دچار اختلال می‌شود.

براساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۸۶ تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم ۳۸. ۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳. ۴۳ درصد و در پایان خردادماه امسال ۳۸. ۶۱ بود.

تعداد تلفن‌های ثابت دایری کشور تا پایان پارسال ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود و خردادماه امسال به ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره رسید.

افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸. ۶۹ نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلیترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.

تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه پارسال ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود که در پایان شهریورماه امسال به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸مشترک رسید.

آمار تلفن‌های همگانی کشور نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴دستگاه بود که تا پایان خردادماه امسال به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش تعداد دستگاه‌های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.

شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه تازه‌ترین گزارش، دفتر بررسی‌های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا رسید.

ایلنا 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها