جابری انصاری فردا به روسیه می رود

جابری انصاری فردا به روسیه می رود
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 22:47

معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه گفت: «حسین جابری انصاری معاون وزیر خارجه ایران فردا - جمعه - به روسیه سفر می کند.»

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش اسپوتنیک، «میخائیل بوگدانف» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با نماینده ایران در مورد مسائل خاورمیانه رایزنی می کنیم، افزود: نشست کشورهای ضامن صلح سوریه 29 و 30 ژانویه (9 و 10 بهمن ماه) در سوچی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه الکساندر لاورنتیف نماینده پوتین در امور سوریه، نماینده این کشور در نشست سوچی خواهد بود، افزود: در سوچی نمایندگان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره مسائل مربوط به برگزاری کنگره مذاکرات ملی سوریه، گفت وگو خواهند کرد.
بوگدانف گفته که فهرست تکمیل شده است و انتظار داریم تا پایان امروز اظهارنظر مقامات ایران و ترکیه را دریافت کنیم.
توافق در خصوص برگزاری کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی، در جریان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه که نوامبر سال 2017 (آذرماه) در سوچی برگزار شد، به دست آمد.
در این کنگره قرار است نمایندگان قشرهای مختلف سوریه از جمله هیاتی از دولت این کشور و طیف وسیعی از معارضان سوری شرکت کنند.
گفتنی است، روز گذشته ساختار جدید وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی سخنگوی این وزارتخانه اعلام شد که بر اساس آن، حسین جابری انصاری از اول بهمن ماه به عنوان دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی کار خواهد کرد.
وی مذاکره کننده ارشد ایران در نشست صلح سوریه است.

پربیننده ترین خبرها