مجلس هفته آینده بررسی لایحه بودجه 97 را آغاز می کند

مجلس هفته آینده بررسی لایحه بودجه 97 را آغاز می کند
شنبه 30 دی 1396 - 10:43

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور از یکشنبه آینده - هشتم بهمن - در مجلس آغاز می شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

غلامرضا کاتب روز شنبه افزود: بررسی لایحه بودجه سال آینده روز گذشته در کمیسیون تلفیق به پایان رسید و گزارش نهایی این کمیسیون چاپ و بین نمایندگان توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در مدت 10 روز پیشنهادهای خود را درمورد مصوبات کمیسیون تلفیق در این گزارش به هیات رییسه مجلس ارائه دهند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: نمایندگان از یکشنبه آینده رسیدگی به لایحه بودجه سال 97 را در صحن علنی مجلس آغاز می کنند و در دو نوبت کاری این لایحه را مورد بررسی قرار می دهند.
به گزارش ایرنا، کاتب ادامه داد: رسیدگی به این لایحه در صورت نیاز در سه نوبت صبح، بعدازظهر و شب خواهد بود و پیش بینی می شود که بررسی لایحه بودجه 97 در کمتر از دو هفته پایان یابد.
وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده کل کشور به احتمال زیاد تا قبل از 22 بهمن ماه در مجلس شورای اسلامی به پایان می رسد و برای تایید به شورای نگهبان ارسال می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را 19 آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال بوده است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
کمیسیون تلفیق از پنجم دی ماه رسیدگی به لایحه بودجه 97 را آغاز و پس از 25 روز گزارش نهایی خود را برای تصویب به هیات رییسه مجلس ارایه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها