روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید شیلی:

ایران خواهان توسعه همکاری ها با کشورهای آمریکای لاتین است

ایران خواهان توسعه همکاری ها با کشورهای آمریکای لاتین است
شنبه 30 دی 1396 - 14:30

رییس جمهوری در مراسم دریافت استوارنامه ایگناسیو یانوس سفیر جدید شیلی گفت: توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و از جمله شیلی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار سفیر جدید شیلی، روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تهران و سانتیاگو ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارند که باید از آنها برای توسعه و تقویت روابط و همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی استفاده کنیم.
وی تشویق بخش های خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک و تسهیل در روابط بانکی دو کشور را در توسعه مناسبات مهم دانست و افزود: امروز بواسطه برجام و رفع تحریم‌ها فضای مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط تهران – سانتیاگو فراهم شده که امیدوارم در آینده با بهره‌گیری از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات فی مابین باشیم.
رییس جمهوری تاکید کرد: ما خواهان صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان هستیم و معتقدیم همه کشورها باید در این راستا با هم همکاری و مشارکت کنند.
روحانی عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در جهان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امروز رقابت تسلیحاتی در جهان و تهدید کشورها نگرانی‌هایی را برای همه کشورها و ملت های جهان به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران و شیلی می توانند همکاری ها و رایزنی های مثبتی در زمینه صلح و امنیت و توسعه جهانی داشته باشند.
ضرورت رفع موانع بانکی برای گسترش روابط تجاری با ایران
ایگناسیو یانوس سفیر جدید شیلی در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اسلامی ایران با یادآوری روابط خوب ایران و شیلی و ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور برای توسعه و تقویت مناسبات فی‌مابین، بر ضرورت رفع موانع بانکی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
وی خواستار حضور بخش خصوصی شیلی در بازار های سرمایه گذاری ایران شد.
سفیر جدید شیلی در تهران همچنین اظهار داشت: تقویت صلح و امنیت جهانی و گسترش همکاری های بین المللی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار برای شیلی حائز اهمیت است.

پربیننده ترین خبرها