ادعای آنکارا: در عفرین به حاکمیت ملی سوریه احترام می‌گذاریم

ادعای آنکارا: در عفرین به حاکمیت ملی سوریه احترام می‌گذاریم
يکشنبه 1 بهمن 1396 - 01:04

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: عملیات عفرین بر اساس احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه آغاز شده است.

 

العالم - ترکیه

به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، بکر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی حکومت ترکیه ادعا کرد: عملیات شاخه زیتون (زیتون دالی حارکاتی) بر اساس احترام به اصل حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و همکاری سیاسی سوریه آغاز شد. در طول عملیات این موارد حفظ خواهد شد. بعد از کسب پیروزیهای عملیاتی، نیروهای ترکیه از خاک سوریه عقب نشینی خواهند کرد. عملیات شاخه زیتون ترکیه علیه دولت سوریه، ملت سوریه، تمامیت ارضی  و حق حاکمیت ارضی و وحدت ملی سوریه و یا علیه برادران ترکمن، کرد و عرب درسوریه نیست. این عملیات برای مبارزه با تروریستهای داعش، پ ک ک، حزب اتحاد دموکراتیک، یگان مدافعین خلق آغاز شده است. بر اساس طرح عملیات، اهداف سازمانهای تروریستی و تروریستها شامل مواضع، مقرها، پناهگاه ها، سلاحه ها و زاغه های مهمات آنها مورد هدف قرار گرفته و به هیچ یک از مراکز غیر نظامی حمله نشده و برای پیشگیری از آسیب دیدن غیر نظامیان و مردم عادی تدابیر لازم اتخاذ شده است.

بیانیه ارتش ترکیه

از سوی دیگر ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد عملیات عفرین براساس حق دفاع مشروع و با احترام به تمامیت ارضی سوریه اجرا می شود.

به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، ستاد نیروهای مسلح ترک در این بیانیه گفت: نیروهای مسلح ترک برای تامین و حفظ امنیت مرزها و امنیت و ثبات منطقه و همچنین برای نجات مردم دوست و برادر منطقه از ظلم و سلطه تروریست ها، علیه مواضع پ ک ک و اتحاد جوامع کردستان و یگان های مدافع خلق و داعش در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه عملیات خنثی سازی تحت عنوان عملیات شاخه زیتون آغاز شده است.

در بیانیه ارتش ترکیه همچنین ادعا شده است: عملیات شاخه زیتون بر اساس حقوق اساسی ترکیه ناشی از حقوق بین المللی، قطعنامه های ضد ترور شورای امنتیت سازمان ملل متحد 1624 (2005)؛ 2170 (2014) و2178  (2014)  و ماده پنجاه و یکم بیانیه سازمان ملل متحد بر اساس حق دفاع مشروع و بر پایه احترام به تمامیت ارضی سوریه اجراء می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها